Content section
Støjende styring
Genopfindelsen af folkeskolen mellem ledelse, organisering og læring
Buy the book
Aditional information
FORORD 7
INDLEDNING 9
KAPITEL 1: Styring, selvstyring og støj
Styring af selvskabende systemer 22
På vej mod en støjanalytik 28
Datagrundlag 33
KAPITEL 2: At gøre skolen kommunal
Konklusion: Skabelsen af et kommunalt hierarki 46
KAPITEL 3
At styre selvstændighed
En selvstyrende skole 59
Konklusion: Styring af selvstyring 61
KAPITEL 4: At påvirke selvstyring
Organisering af skolens aktiviteter 71
Konklusion: Selvproblematiserende kommuner 74
INTERMEZZO: En forventningsmaskine
KAPITEL 5: At bringe støjen under kontrol
At fremmane en organisation 93
Orden fra støj 95
Autonomi fra støj 102
En omverden af støjende interaktion 109
Konklusion: En beslutningsmaskine med store ører 114
EFTERKLANG: Ledelse og spejle
KAPITEL 6: Et overskud af muligheder
Læring 126
Blank organisering 129
Udskudte beslutninger 137
Mellemrummets potentialitet støj som ressource 138
Konklusion: En potentialiseringsmaskine 141
EFTERKLANG: Usikkerhed og redundans
KONKLUSION: Selvstyring som selvopløsning
Støjende styring 157
Umulig ledelse 161
LITTERATUR 163
- Folkeskoleledere
- Efteruddannelse på dpu/aau
Lignende udgivelser
Sidebar section
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.
Request free copyHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Lone Fredensborg på lfr@samfundslitteratur.dk.