Content section
Gamification
Køb bogen
Yderligere information
Intro 9
En gamificeret bog om gamification 12
Referencer 13
KAPITEL 1
Læring gennem gamification 15
Spilelementer 17
Regler 19
Æstetik 20
Gameplay 21
Spil er ikke bare konkurrence 22
Gamification og nudging - når spil har en agenda 22
Mikroafprøvninger i teamet 24
Badgeopgave: Hidden Folks 25
Referencer 26
KAPITEL 2
Konkurrence og sport - udvikling gennem rivaliserende samarbejder 27
Computerspil med konkurrence 29
Eksempel på gamificeret læringsaktivitet i læsning 30
E-sport 32
Konkurrence som et rivaliserende samarbejde 33
Amerikansk Spelling Bee 34
First LEGO League 35
Spillertyper: sportsmanden, eventyreren, den sociale og terroristen 36
Grit - passion og vedholdenhed 39
Konkurrencen fungerer, når den er mere end det 42
Badgeopgave: Battlefield 42
Referencer 43
KAPITEL 3
Action og eventyr - med fortællingen på jagt over stok og sten 45
Computerspil med action og eventyr 47
Eksempel på gamificeret læringsaktivitet om lokalhistorie 48
Forhindringer, fælder og fjender 49
Interaktive historier 50
Undersøgelsesorienterede spil og undervisning 52
Undersøgelse gennem Virtual Reality 54
Action og eventyr med Mario 55
Badgeopgave: SuperMario 56
Referencer 57
KAPITEL 4
Spil uden konkurrence 59
Computerspil uden konkurrence 61
Eksempel på gamificeret læringsaktivitet om fortællinger 62
Alea eller tilfældighed 63
Vi quizzer uden kamp mod andre end os selv 64
Spils æstetik og æstetiske læreprocesser 68
Æstetik og spil i DrawSomething 71
Badgeopgave: Lightbot 72
Referencer 73
KAPITEL 5
Rollespil og sociale spil 75
Rollespil og sociale spil på computeren 77
Eksempel på gamificeret læringsaktivitet om fugle og redekasser 78
Når spil simulerer virkeligheden 79 Alle spil er simulationer 80
Rollespil og scenariedidaktik 81
Fordele og ulemper ved rollespil 85
Badgeopgave: Minecraft 86
Referencer 87
KAPITEL 6
Planlæg en gamificeret læringsaktivitet 89
Seks punkter til planlægning af en gamificeret aktivitet 91
Badgeopgave: Quiz om gamification 94
Indeks 97
Svarnøgle til quiz om gamification 101
Lignende udgivelser
Sidebar section
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.
AnmodHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.