left side
Search Content section
Lærer og pædagog
Når skolens børn evaluerer sig selv
Sine Penthin Grumløse, Lise Aagaard Kaas og Mathias Sune Berg
26/11 2020 | Samfundslitteratur
Lærer børn mest, når de er klar over, hvad de har lært, eller
hvordan de har lært det? Og opfører børn sig bedst, hvis de er blevet bedt om
at reflektere over, hvordan de har det med sig selv og...
Filtret ind i og ud af teknologiens verden
Johannes Fibiger
8/10 2020 | Samfundslitteratur
Denne bog handler om teknologier og det, de gør og gør ved
os. Teknologier er nemlig ikke neutrale. De er heller ikke onde eller gode i
sig selv. De er noget i samspil med mennesker. Det betyder,...
29/9 2020 | Samfundslitteratur
Uddannelsespolitikere, lærere og samfundsforskere er enige:
Især skolen er stedet, hvor vi forberedes til at leve og virke i et demokrati.
Men i Danmark er der stort set ingen...
1/9 2020 | Samfundslitteratur
Temaerne
køn, seksualitet og mangfoldighed kræver ny opmærksomhed i disse år. Der er
sket meget siden 1950'ernes dominerende forestillinger om et ideelt fungerende
kønsrollemønster med faderen som...
5/8 2020 | Samfundslitteratur
Aldrig før er så mange børns sproglige udvikling blevet evalueret så ofte, som det for øjeblikket er tilfældet. De sproglige evalueringer og deres måleresultater er blevet en væsentlig del af den...
Håndbog i akademisk skrivning og studieteknik
1/7 2020 | Samfundslitteratur
Denne bog er skrevet til dig, som går på læreruddannelsen. Den handler om at skrive opgaver, uanset hvilket emne du skriver om, og hvor du er i din uddannelse. Det kan være, du lige er startet, er i...
11/6 2020 | Samfundslitteratur
Hvordan kan vi forskningsmæssigt undersøge børn og unges brug af medier, og med hvilke metodiske greb tilgår vi sådanne studier?
Denne bog introducerer væsentlige tilgange og traditioner i børne- og...
Inspiration og nytænkning til sprogfagene og andre fag
Karen Risager og Lone K. Svarstad
9/6 2020 | Samfundslitteratur
Vi lever i en mangfoldig, omskiftelig og problemfyldt verden, og dette stiller vores uddannelser over for nye udfordringer. Vi skal uddanne elever og studerende til at kunne navigere i en kompleks...
Refleksionshåndbog for sproglærere
20/5 2020 | Samfundslitteratur
Er du bevidst om, hvorfor du underviser, som du gør? Ved du, hvordan dine elever lærer bedst? Hvad synes du er svært eller let? Taler du med dine kolleger om din undervisning?
Hvorfor gør jeg det,...
En ny forståelse
27/4 2020 | Samfundslitteratur
Hvordan skal vi forstå leg? Er det en særlig læringsform, eller er det en aktivitet i sin egen ret uden andet formål end sig selv? Og er vi nødt til at vælge det ene legesyn fremfor det andet?
Ifølge...
Sidebar section
Er du underviser ?
Få fagligt nyt direkte i din indbakke!
Læs om vores nyhedsbreve
Kontakt marketing
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.