left side
Search Content section
Medier, kommunikation og marketing
Teori, modeller, analyse
19/3 2024 | Samfundslitteratur
Branding er allestedsnærværende i vores samfund og vedrører alt fra produkter, servicer, oplevelser, steder, politik og arbejdsmarked til personer som ledere, politikere, influencere og berømtheder....
11/1 2024 | Samfundslitteratur
Det er gennem interviews, at vi oftest lærer noget nyt om andre menneskers perspektiv på verden. Et interview er oplagt, når du sammen med et andet menneske eller flere ønsker at undersøge, hvordan...
Teori og cases om følgeskab og forandring
Helle Petersen (red.)
29/11 2023 | Samfundslitteratur
Lederens kommunikation er afgørende for at skabe følgeskab og forandring på medarbejder-, afdelings- og organisationsniveau. Strategisk kommunikation er en del af ledelsesopgaven, når der på én og...
Strukturændringer og deliberativ politik
Jürgen Habermas
20/11 2023 | Samfundslitteratur
I 1962 udkom Jürgen Habermas’ første bog, Borgerlig offentlighed, der på baggrund af social- og begrebshistoriske undersøgelser diskuterede offentlighedens betydning for meningsdannelsen i...
12/10 2023 | Ajour
Hedder det en kilomet eller en kilometer? Staves det financiere eller finansiere? Og er solbrændt egentlig noget, mange gerne vil være, eller noget, man gør alt for ikke at blive?Fejl i grammatik og...
Til, om og med borgere
Pernille Almlund og Sanne Vergod Knudsen (red.)
25/9 2023 | Samfundslitteratur
Samfundet forandrer sig. Det samme gør behovet for, og forventningerne tiI, offentlig kommunikation. Dette har medført nye idealer for, hvordan man bør kommunikere i den offentlige sektor. De ideelle...
Teori og praksis
Charlotte Jørgensen og Lisa Villadsen (red.)
4/9 2023 | Samfundslitteratur
Retorik var oprindelig læren om talekunst. I dag er retorik et moderne kommunikationsfag der beskæftiger sig med mundtlige, skriftlige og multimodale tekster. Med fokus på både overtalelsesvirkning...
Palle Schantz Lauridsen og Erik Svendsen (red.)
28/8 2023 | Samfundslitteratur
Verden i dag er en verden af medier.Overalt støder vi på medier, og vi bruger dem i stigende grad aktivt. Vi nøjes ikke med at læse avis, høre radio, se fjernsyn eller gå i biografen. Vi er også...
Palle Schantz Lauridsen og Erik Svendsen (red.)
28/8 2023 | Samfundslitteratur
MEDIEanalyse, -teori og -temaer består af tre værker, der
præsenterer medieforskningens analysemetoder og teorier, og som sætter fokus på
en lang række af de temaer, der ofte diskuteres i...
21/8 2023 | Samfundslitteratur
Håndbog i universskabelse hjælper dig til at skabe og forstå de universer, som du elsker fra bøger, film, tv-serier og spil. Bogen rummer tanker, tegninger, samtaler, teorier og en god del erfaring,...
Sidebar section
Er du underviser ?
Få fagligt nyt direkte i din indbakke!
Læs om vores nyhedsbreve
Kontakt forlaget
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.