Bogcover til Branding
Kig i bogen

Branding

Teori, modeller, analyse

Branding er allestedsnærværende i vores samfund og vedrører alt fra produkter, servicer, oplevelser, steder, politik og arbejdsmarked til personer som ledere, politikere, influencere og berømtheder. Det er svært at finde et område, hvor branding ikke spiller en rolle.

I BRANDING. TEORI, MODELLER, ANALYSE får du en introduktion til branding som fænomen og til en række kendte og klassiske teorier og modeller samt et mere specialiseret indblik i områder som corporate branding, storytelling, personlig branding, influencer marketing, brand communities, brandkriser, politisk branding, oplevelsesbaseret branding, place branding og employer branding.

Bogen introducerer en tilgang, hvor kommunikation anses som konstituerende for brandet, og hvor diskurser, narrativer og semiotik spiller en central rolle. I dette perspektiv defineres et brand som et diskursivt brand space, hvilket betyder, at et brand skabes gennem alle de diskurser, der produceres om det. Det medfører, at eksterne aktører er med til at skabe brandet i lige så høj grad som brandet selv. Brandledelse bliver derfor et spørgsmål om ledelse af betydningsdannelse og mening.

Bogen er skrevet til studerende på videregående uddannelser på bachelor- og kandidatniveau. Den er samtidig både læseværdig og relevant for mange praktikere, der arbejder med kommunikation, marketing, salg og branding.

En kode i bogen giver adgang til den supplerende hjemmeside, branding.samfundslitteratur.dk, med quizzer, materialer og bogens kapitel 17-20.

Køb bogen

  • Bog (Softcover m. flapper)
    3. edition (2024), 488 pages
    ISBN: 9788759329757
    Academic Books
    418,-
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    3. edition (2024), 488 pages
    ISBN: 9788759343715
    Academic Books
    302,-
    Buy this product
  • Multimedie (Online produkt)
    3. edition (2024), 0 pages
    ISBN: 9788759344705
    Buy this product

Anmeldelser

Medier


Indholdsfortegnelse

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

Forord 11

Indledning 13

1. Hvad er et brand?
– Introduktion til et semiotisk perspektiv 25

2. Identitet og iscenesættelse
– Introduktion til et narrativt perspektiv 55

3. Brandarkitektur 79

4. Corporate branding – Introduktion til et “kommunikation som konstituerende”-perspektiv 97

5. Branding og bæredygtighed 135

6. Storytelling 163

7. Co-branding 193

8. Personlig branding 209

9. Celebrity branding og influencer marketing 225

10. Brands, samtalerum og communities 255

11. Medier som medfortællere og brandkriser 283

12. Branding og politik 317

13. Oplevelsesbaseret branding 345

14. Place branding 379

15. Employer branding 415

16. Storytelling som ledelsesværktøj 445

17-20. Kapitlerne på bogens supplerende site 465
   17. Brand equity
   18. Kellers brandbyggeklodser
   19. Brandpersonlighed
   20. Model til identitetsplanlægning

Litteraturliste 467

Stikordsregister 483

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et digitalt pensumeksemplar af denne titel

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk