Content section
Onlineundervisning
En praksisnær guide til planlægning, gennemførelse og evaluering
Køb bogen
Yderligere information
Forord 7
KAPITEL 1
Hvad er onlineundervisning? 9
Synkron og asynkron undervisning 11
Tre eksempler på onlineundervisning 15
Studentercentreret undervisning 17
Fordele ved onlineundervisning 19
Udfordringer ved onlineundervisning 21
KAPITEL 2
Underviserens roller 25
Otte roller 25
Andre ressourcepersoner 29
KAPITEL 3
Design og planlægning af onlineundervisning 31
En designtilgang til undervisning 31
Planlægning og design af undervisningsforløb 35
Planlægning og design af aktiviteter i og uden for timerne 40
Planlægning og design af centrale aktiviteter 41
Planlægning og design med afsæt i læringsoplevelsen 43
KAPITEL 4
Valg af teknologi, form og layout 45
Valg af teknologi 45
Menustruktur 49
Tre layoutprincipper 50
Video, audio og billeder 53
KAPITEL 5
Før, under og efter onlineundervisningen 57
Før 57
Under 67
Efter 82
KAPITEL 6
Udvikling af egen onlineundervisning 85
Tre tilgange 85
Undersøgelse af onlineundervisning 87
KAPITEL 7
Inspirationskatalog 95
Åbneaktiviteter 96
Ordneaktiviteter 104
Lukkeaktiviteter 112
EPILOG
Fem udviklingstendenser 119
APPENDIKS
Den digitale værktøjskasse 121
Litteraturliste 123






Sidebar section
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et digitalt pensumeksemplar af denne titel.
Anmod om e-bogHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.