left side
Search Content section
Undervisning
En praksisnær guide til planlægning, gennemførelse og evaluering
9/12 2022 | Samfundslitteratur
Hvordan engagerer du dine studerende online? Hvordan planlægger du onlineundervisning? Hvordan får du de studerende til at arbejde sammen i et digitalt undervisningsmiljø, og hvilke teknologier skal...
2/11 2022 | Samfundslitteratur
Køn, etnicitet og skoleliv er blandt de første empirisk baserede eksempler på et performativt take i nordisk pædagogisk forskning. Bogen tager udgangspunkt i skolelivet omkring to 7. klasser i en...
De værste fælder og de bedste teknikker
1/11 2022 | Samfundslitteratur
Næsten alle har oplevet det: De lærere som fik os til at grine, var dem vi nød og lærte mest af. Som regel. Og så var der katastroferne når lærerens humor ydmygede og isolerede elever. Eller fik...
Christian Dalsgaard og Thomas Ryberg
24/5 2022 | Samfundslitteratur
Hvordan udnytter vi potentialerne i digitale teknologier i undervisningen? Hvor og hvordan kan digitale teknologier bidrage til at tænke og tilrettelægge undervisning på nye måder, så de udvider...
En grundbog i syntaks og kohæsion for undervisere i læsning og skrivning
14/3 2022 | Samfundslitteratur
Denne bog handler om hvordan ord sættes sammen til større helheder. Det gælder både sammenføjning af ord til længere ordfølger og sætninger (syntaks), og sammenbinding af sætninger til større...
Dansk uddannelsespolitik og dens europæiske og angloamerikanske forbindelser
20/5 2021 | Nyt fra Samfundsvidenskaberne
Dansk skole- og
uddannelsespolitik styres stadig mere af transnationale uddannelsespolitiske
samarbejder. OECD og EU, men også IEA og den europæiske Bolognaproces.
Her opbygges konsensus om...
Inspiration og nytænkning til sprogfagene og andre fag
Karen Risager og Lone K. Svarstad
9/6 2020 | Samfundslitteratur
Vi lever i en mangfoldig, omskiftelig og problemfyldt verden, og dette stiller vores uddannelser over for nye udfordringer. Vi skal uddanne elever og studerende til at kunne navigere i en kompleks...
En grundbog til læreruddannelsen
Karen Bønløkke Braad og Betina Jakobsen (red.)
4/6 2020 | Samfundslitteratur
At være undervisningskompetent i en folkeskolesammenhæng handler først og fremmest om at kunne planlægge, gennemføre og evaluere undervisning under hensyntagen til elevernes behov og forudsætninger,...
29/11 2019 | Roskilde Universitetsforlag
Sprogforum 69: Dannelse med følgende bidrag:
Kronikken: 'Negere' som sprogstrid: Kulturarv, spin og hverdagserfaring
Bildung (dannelse) and Language Education: Reflections on an integrated...
Overblik og perspektiver på voksenuddannelse
21/10 2019 | Samfundslitteratur
VEU-håndbogen giver et overblik over det samlede offentlige voksenuddannelsessystem i Danmark. Første del giver et historisk rids af, hvorfor VEU-systemet ser ud som det gør. Anden del præsenterer ti...
Sidebar section
Er du underviser ?
Få fagligt nyt direkte i din indbakke!
Læs om vores nyhedsbreve
Kontakt forlaget
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.