left side
Search Content section
Medier, kommunikation og marketing
A guide to first-person journalism
28/8 2024 | Samfundslitteratur
You can do
it! You can tell journalistic stories in the first person appearing with a
visible and active self in the story. In fact, in some situations this can
elevate your journalism and engage...
Sådan får du adgang til landets mest eftertragtede spalter
14/8 2024 | Samfundslitteratur
Hvordan omsætter du dine holdninger til overbevisende og dagsordensættende indlæg i samfundsdebatten? Og hvad skal der helt præcis til for at få spalteplads i landets største dagblade og webaviser?...
24/7 2024 | Kompendieforlaget
Hvordan går man fra kommunikationsmodel til praktisk kommunikation,
der rammer målgruppen på ord, vinkel og budskab? Hvordan arbejder man
systematisk med en model i kommunikationsfaget? Og hvad skal...
Journalistisk etik i en ny medieorden
Roger Buch og Thomas Pallesen (red.)
11/7 2024 | Ajour
Medieteknologiske kvantespring har vendt op og ned på vores
medievirkelighed. AI og misinformation er efterhånden blevet dagligkost, og
alle og enhver kan blande sig i den offentlige debat via...
Sådan skaber du loyale kunder med B2B-inbound
Emil Friis og Lotte Lauridsen
18/6 2024 | Samfundslitteratur
Hvordan imødekommer og fastholder man B2B-kunder i en tid, hvor forbrugeren har adgang til uendelige informationskilder og kan vælge og vrage mellem hundredvis af løsninger og produkter? Det kan du...
En grundbog i retorik til gymnasiet
6/6 2024 | Samfundslitteratur
DU HAR ORDET er en grundbog til faget retorik på ungdomsuddannelserne. Den styrker elevernes retoriske medborgerskab og giver dem værktøjer til og mod på at engagere sig i demokratiet; både på skolen...
Fra idé til digital prototype
5/6 2024 | Samfundslitteratur
Du kender nok frustrationen ved websites og apps, hvor interfacet er så besværligt at bruge, at du opgiver det, du ville. Omvendt er der tilfredsstillelsen, når interfacet er så intuitivt og...
En introduktion til digitale medier og samfund
3/5 2024 | Samfundslitteratur
Digitale medier griber ind i vores liv på flere og flere måder og påvirker stadigt nye arenaer i vores samfund og vores hverdagsliv – fra de mest intime livsområder til de storpolitiske...
Kulturel intelligens og diversitet i globale samarbejder
15/4 2024 | Samfundslitteratur
Samarbejde på tværs af kulturer – virtuelt og fysisk – er helt centralt i mange virksomheder og organisationer, og kultur er til stede i stort set alle aspekter af det internationale...
Funktion, følelse og kulturel innovation
8/4 2024 | Samfundslitteratur
Brandingstrategi. Funktion, følelse og kulturel innovation er en indføring i brandingstrategi, som introducerer klassisk marketing, branding og reklameteori – og sætter begreberne ind i en...
Sidebar section
Er du underviser ?
Få fagligt nyt direkte i din indbakke!
Læs om vores nyhedsbreve
Kontakt forlaget
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.