Content section
Multiteoretisk praksis i arbejdet med børn og unge
Buy the book
Aditional information
Oversigt over figurer og tabeller 7
Indledning 11
Del 1 · Med den professionelle på arbejde 21
KAPITEL 1
Multiteoretisk praksis 23
KAPITEL 2
Børn og unge i kontekst 33
KAPITEL 3
Inddragelse af børn og unge 47
KAPITEL 4
Relationsarbejde med børn og unge 59
Del 2 · Bredt funderede perspektiver på forandringsprocesser 69
KAPITEL 5
Anerkendende tilgang(e) 71
KAPITEL 6
Systemisk tilgang 95
KAPITEL 7
Løsningsfokuseret tilgang 119
KAPITEL 8
Narrativ tilgang 141
KAPITEL 9
Mentaliserende tilgang 163
KAPITEL 10
Kognitiv tilgang 187
KAPITEL 11
Eksistentiel tilgang 215
Del 3 · Værktøjsforankrede tilgange til forandring 241
KAPITEL 12
Modeller til inddragelse 243
KAPITEL 13
Gamemaster-modellen 257
KAPITEL 14
Kommunikationsstile – et professionelt repertoire 265
KAPITEL 15
Spørgsmålstyper som intervention 281
KAPITEL 16
Domæneteorien 297
KAPITEL 17
Motivationssamtalen 313
KAPITEL 18
Forandringscirklen 335
Del 4 · Opsamling og perspektiver 351
KAPITEL 19
Forskelle og perspektivskifte 353
KAPITEL 20
Den refleksive organisation 369
Litteraturliste 395
Indeks 413
Lignende udgivelser
Sidebar section
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.
Request free copyHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.