Relationsmarkedsførings budskab er enkelt: Der er en direkte sammenhæng mellem en virksomheds kunderelationer (dvs. relationsmarkedsføring) og dens indtjeningsevne - budskabet understøttes af en række minicases fra skandinaviske virksomheder.
- Omsætningens kvalitet er vigtigere end markedsandelens størrelse
- Fremragende kunderelationer (ægte...
Læs mere
Relationsmarkedsførings budskab er enkelt: Der er en direkte sammenhæng mellem en virksomheds kunderelationer (dvs. relationsmarkedsføring) og dens indtjeningsevne - budskabet understøttes af en række minicases fra skandinaviske virksomheder.
- Omsætningens kvalitet er vigtigere end markedsandelens størrelse
- Fremragende kunderelationer (ægte loyalitet) og konkurrencefordele skabes ikke af almindeligt tilfredse kunder, men kun af ovenud tilfredse kunder
- Systematisk relationsanalyse og relationsmarkedsføring kan hjælpe virksomheder til endnu bedre resultater, primært i form af faldende transaktionsomkostninger.
Bogen udvikler en ny helhedsopfattelse af markedsføringsopgaven og udkrystalliserer denne i en rammemodel til at analysere kunderelationer. Herfra udledes helstøbte strategier for relationsmarkedsføring med rod i virksomhedsøkonomi og analytisk-diagnostisk tankegang.
".. Bør læses af alle med interesse for markedsføring og elektroniske medier." - Koncernchef Per Ladegård, Nykredit.
Forlag:
Samfundslitteratur
Sprog:
Dansk
Illustreret:
Ja
Skjul beskrivelse