Hvad er en virksomhed? Hvorfor findes der virksomheder? Disse spørgsmål er relevante og interessante af flere grunde.
Det er interessant at forstå en virksomhed - især for den person der er ansat i en sådan, og som skal træffe beslutninger på virksomhedens vegne.
Det er svært at beskrive og forstå en virksomhed. Svaret afhænger nemlig af, hvilke specifikke teorier om virksomheden, man baserer sin forståelse på, eller af hvilke elementer ved virksomheden, man vælger at fokusere på. Derfor har vi brug for værktøjer til at beskrive og forstå virkelighedens ofte meget forskelligartede virksomheder.
Denne bog henvender sig til alle, der ønsker at forstå økonomiske teorier om fænomenet virksomheden.
Henrik Sornn-Friese tager udgangspunkt i ovennævnte spørgsmål og giver en grundig indføring i en række centrale økonomiske teorier om virksomheden.
Udover at give en grundig indføring i neoklassisk teori om virksomheden, introducerer bogen adfærdsbaseret virksomhedsteori, transaktionsomkostningsteori, agentteori samt evolutionær og ressourcebaseret virksomhedsteori.
Hvad er en virksomhed?
- erhvervsøkonomisk teori og analyse
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel
Har du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Skriv til fagredaktør Henrik Scherning på hs@samfundslitteratur.dk