Bogcover til Innovation i danske virksomheder
Kig i bogen

Innovation i danske virksomheder

Innovation handler om fornyelse, der kan kommercialiseres. Innovation er efterspurgt mange steder i økonomien - i virksomheder, i andre organisationer, i offentlige institutioner og forvaltninger.

Når innovation bruges i så mange forskellige sammenhænge, risikerer begrebet at blive for udflydende. Derfor handler denne bog også om at indkredse, hvad innovation kan betyde.

Forfatterne fokuserer på innovation i virksomheder og fortæller bl.a. om virksomheder, der har skabt værdi ved at udvikle nye løsninger.

Nogle af disse virksomheder rager op, fx på grund af deres størrelse. Men også mange af de små- og mellemstore virksomheder præsterer dog fine resultater og har ambitiøse strategier om at skabe nyt.

De mange cases dækker derfor også innovation i små og mellemstore danske virksomheder.

Køb bogen

  • Bog (Softcover)
    1. edition (2012), 178 pages
    ISBN: 9788759316771
    Academic Books
    45,-
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. edition (2012), 178 pages
    ISBN: 9788759324158
    Academic Books
    166,-
    Buy this product

Indholdsfortegnelse

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

Redaktørens forord     7

Innovation: Hvorfor, hvad og hvordan?      11
Lars Gelsing

Hvordan påvirker omgivelserne virksomheders innovation?   35
Lars Gelsing

Eksterne kilder til virksomheders produktinnovation      57
René N. Nielsen

Innovation og digitalisering   to sider af samme sag?     75
Reimer Ivang

Ledelsens arbejde med fornyelse af innovativ kapacitet     107
Jørgen Gulddahl Rasmussen

Samspillet mellem hverdagens innovationer og forretningssucces     147
Mette Vinther Larsen

Innovationsklemmen   en særlig udfordring for mindre virksomheder  171
Lars Gelsing

 

 

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Fagredaktøren er Henrik Schjerning