Forstå forbrugerne | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

Forstå forbrugerne

- og bliv en bedre markedsfører

Forstå forbrugerne handler om forbrugernes opfattelser af brands, deres behov, motiver, holdninger og adfærd. Den giver et godt grundlag for beslutninger om markedsføring baseret på psykologiske og sociologiske teorier om forbrugeradfærd og er fyldt med danske eksempler og cases. Denne nye udgave af bogen er blevet opdateret, og særligt er den...

Læs mere

Forstå forbrugerne handler om forbrugernes opfattelser af brands, deres behov, motiver, holdninger og adfærd. Den giver et godt grundlag for beslutninger om markedsføring baseret på psykologiske og sociologiske teorier om forbrugeradfærd og er fyldt med danske eksempler og cases. Denne nye udgave af bogen er blevet opdateret, og særligt er den store del af forbrugernes informationssøgning og købsadfærd, som foregår på digitale platforme, behandlet mere indgående.

Efter en indledende analyse af de faktorer, der er afgørende for kundetilfredsheden og den digitale verdens udfordringer i forhold til markedsføring, er bogen inddelt i fire dele.

Del 1 omhandler forbrugeren som et individ med sanser, hukommelse, behov og evnen til at lære at vælge mellem et stadig større udbud af brands i alle produktkategorier.

Del 2 gennemgår etablering og ændring af forbrugernes holdninger, der er et vigtigt element i mange beslutninger om køb af produkter og serviceydelser. Her analyseres også de enten meget simple eller ret komplicerede beslutningsprocesser, der går forud for adfærd.

Del 3 handler om forbrugerens sociale, digitale og kulturelle omverden. Den sætter et solidt fingeraftryk på forbrug, mærkevalg og mange adfærdsformer. Her spiller især familien og andre former for referencegrupper en central rolle, herunder den stigende betydning af online sociale netværk.

Del 4 gennemgår betydningen og brugen af segmentering af forbrugermarkeder samt de analysemetoder, markedsføreren kan bruge for bedre at forstå forbrugerne i forhold til en specifik marketingproblemstilling.

Forstå forbrugerne henvender sig især til studerende på marketingorienterede HD- og HA-uddannelser på højere læreanstalter som fx CBS, SDU, Aarhus Universitet/Handelshøjskole og AUC. Den vil også være anvendelig på uddannelsesretninger på fx professionshøjskoler, handelsskoler og handelsgymnasier, der har fokus på marketingrelevant forbrugerindsigt og -forståelse.


Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover m. flapper)
2. udgave (2021), 
300 sider
Vejl. Pris
350,-
ISBN 9788759338674

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.