Markedskommunikation i praksis

Markedskommunikation handler om al kommunikation mellem aktørerne på et marked. Derfor er der ofte tale om vidtforgrenede processer, hvor budskaber bliver skabt i samarbejdet mellem aktører og sjældent kan styres af én afsender alene.

Markedskommunikation i praksis tager udgangspunkt i denne dynamiske kompleksitet og bidrager til en bedre forståelse og håndtering af den fra det overordnede strategiske niveau til det konkrete operative niveau, fra den spæde idé til det færdige produkt, på tværs af målgrupper, metoder og medier.

Markedskommunikation i praksis er en bred og grundig introduktion til markedskommunikationens mange aspekter. Bogen er opdelt i disse emner:

  • samspillet mellem marked og kommunikation
  • brand management
  • kampagner
  • markedskommunikationens discipliner
  • international markedskommunikation
  • og organisering og ledelse af markedskommunikation. 

Hver del består af en teoretisk introduktion og eksempler på teoriernes anvendelse i praksis samt brugen af de forskellige værktøjer heri. De enkelte kapitler rummer cases, eksempler og analyser, der tydeliggør og styrker den praktiske indsigt og anvendelighed.

Køb bogen

  • Bog (Softcover m. flapper)
    1. edition (2013), 487 pages
    ISBN: 9788759316139
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. edition (2013), 487 pages
    ISBN: 9788759328194
    Studiepris
    208,-
    Buy this product

Anmeldelser

Medier

"Markedskommunikation i praksis lever op til sit navn, eller brand promise om man vil. Læseren får en fremragende rundvisning i markedskommunikationens discipliner, teorier, historie og ikke mindst eksempler."

Kristoffer Soelberg i Dansk Kommunikationsforening, 9.oktober 2013 

"Hvis du finder emnet interessant, er denne bog et must have."

Jonas Kirkegaard i SAMSON 22. årgang november 2013

Indholdsfortegnelse

Forord 9 

Introduktion: Hvad er markedskommunikation? 11 

DEL 1 MARKED OG KOMMUNIKATION 

1. Markedskommunikation og forretningen 31 

2. Markedskommunikation versus marketing 45 

3. Målgrupper og segmenter 61

DEL 2 BRAND MANAGEMENT 

4. Brand management teoretisk introduktion 77 

5. Branding strategier Bang, Bang, Bang and You are not done 93 

6. Business-to-Consumer Branding 107 

7. Business-to-Business Branding 123 

8. Employer Branding 135 

DEL 3 KAMPAGNER 

9. Kampagner teoretisk introduktion 149 

10. Kommercielle kampagner 157 

11. Ikke-kommercielle kampagner 173 

12. Kreativitet 189 

13. Planning og Briefing 203 

14. Medieplanlægning 215 

15. ROI og effektmåling på kampagner 231 

DEL 4 DISCIPLINER I MARKEDSKOMMUNIKATION

16. Discipliner i markedskommunikation teoretisk introduktion 247 

17. Reklame: find ind til sandheden og fortæl den bedre end andre 261 

18. Dialogmarkedsføring: fra fokus på relationer til fokus på relationers relevans 275 

19. Sociale medier 283 

20. Sponsering 297 

21. Produktplacering 311 

22. Marketing Public Relations 325 

23. Trade marketing/promotions 337 

24. Event marketing 351 

DEL 5 INTERNATIONAL MARKEDSKOMMUNIKATION

25. International markedskommunikation teoretisk introduktion 369 

26. Globale kampagner 385 

27. Internationale kampagner, der tilpasses lokalt 401 

28. Kulturforskelle i international markedskommunikation 411 

DEL 6 ORGANISERING OG LEDELSE

29. Organisering og ledelse teoretisk introduktion 423

30. Organisering af markedskommunikation 439

31. Bureausamarbejde og valg af bureau 447

32. Projektledelse, økonomi og performanceaftaler 461

33. Jura 471

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Henrik Scherning på hs@samfundslitteratur.dk