Content section
Universitetspædagogik i oversigt
Begreber og metoder
Buy the book
Aditional information
Forord 7
Indledning. Universitetspædagogik i oversigt – begreber og metoder 10
Del 1
Centrale begreber og metoder i universitetspædagogik
1. Begreber om og tilgange til læring 28
2. Kvalifikationsramme og læringsmål: Viden, færdigheder, kompetencer 37
3. Taksonomier: Blooms og SOLO 48
4. Alignment 55
5. Forskningsbaseret undervisning/forsknings-undervisnings-integration (FUI) 60
6. Studentercentreret læring 70
7. Refleksion – et læringsmål for studerende og undervisere 77
Del 2
Universitetspædagogiske metoder
8. Aktiverende undervisning 86
9. Stilladserende undervisning 95
10. Online-undervisning 101
11. Gruppearbejde 106
12. Feedback 114
13. Peer feedback 123
14. Problemorienteret projektarbejde (PPL)/ problembaseret læring (PBL) 132
15. Førsteårspædagogik 140
16. Arbejdsmarkedsrelevant undervisning 146
17. Studieintensitet i undervisning og uddannelse 153
18. Vejledning 160
19. Klyngevejledning 167
20. Bedømmelse 172
Del 3
Begreber og metoder i udvikling af undervisning
21. Progression og sammenhæng i uddannelse 182
22. Undervisningsplanlægning 189
23. Undervisningsevaluering 196
24. Undervisningsportfolio 204
25. Universitetspædagogikum 209
26. Kollegial supervision 214
Afslutning. Pædagogisk kompetenceudvikling 219
Indeks 233
Lignende udgivelser

Sidebar section
Pensumeksemplarer ikke til rådighed
Det er ikke muligt at anmode om pensumeksemplarer af denne titel.
Læs mere om vores betingelserHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.