Content section

Universitetspædagogik
Buy the book
Aditional information
Universitetspædagogisk lærebog hvorfor og hvad? · 15
1.1. Udviklingstendenser i universitetets rolle · 17
1.2. Forskningsbaseret undervisning · 43
2.1. Undervisning for læring · 65
2.2. Universitetspædagogiske modeller og principper · 93
2.3. Undervisningsmiljø · 105
3.1. Deltagerforudsætninger · 115
3.2. Kursusbeskrivelser · 133
3.3. Lektionsplanlægning · 147
3.4. Kursusplanlægning · 163
3.5. Instruktion af skriftlige opgaver · 173
4.1. Forelæsning · 177
4.2. Gruppearbejde · 189
4.3. Casebaseret undervisning · 201
4.4. Problemorienteret og projektorganiseret undervisning · 215
4.5.1. Aktiviteter i og uden for undervisningen · 229
4.5.2. Aktiviteter i fagene · 251
4.6.1. Feedback · 259
4.6.2 Clickers · 281
4.7. Diskussioner og argumentation i undervisningen · 289
4.8. E-læring · 299
5.1. Processtyring og kommunikation i vejledningen · 329
5.2. Teksten i vejledning vejledning på tekst · 351
6.1. Eksamen · 369
6.2. Evaluering af undervisning · 409
7.1. Undersøgelse af egen undervisning · 423
7.2. Kollegial supervision · 433
7.3. Undervisningsportfolio · 445
7.4. Informationssøgning om universitetspædagogiske emner · 457
7.5. Underviserrollen · 469
Forfatterprofiler · 485
Stikord · 491
Lignende udgivelser
Sidebar section
Pensumeksemplarer ikke til rådighed
Det er ikke muligt at anmode om pensumeksemplarer af denne titel.
Læs mere om vores betingelserHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.