Musik og entreprenørskab | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

Musik og entreprenørskab

Muligheder og barrierer i musiklivet

Musiklivet har altid været i hastig forandring. De vanskelige og uforudsigelige konkurrencevilkår på musikmarkedet begrænser ofte mulighederne for at skabe sig en karriere som musikartist. Og har man som iværksætter en idé til et kommercielt eller socialt musikprojekt, står man som regel over for et stort og kompliceret arbejde med at gøre sit...

Læs mere

Musiklivet har altid været i hastig forandring. De vanskelige og uforudsigelige konkurrencevilkår på musikmarkedet begrænser ofte mulighederne for at skabe sig en karriere som musikartist. Og har man som iværksætter en idé til et kommercielt eller socialt musikprojekt, står man som regel over for et stort og kompliceret arbejde med at gøre sit produkt relevant og skabe opmærksomhed om det.

Musik og entreprenørskab – muligheder og barrierer i musiklivet giver en indføring i en række metodiske og teoretiske tilgange til det konstruktive samspil mellem musik og entreprenørskab. Med inspiration fra bl.a. effectuation-teori og LEAN-entreprenørskab viser bogen, at det er muligt at bryde med nogle af markedsstrukturernes barrierer – f.eks. ved at man som musikentreprenør arbejder systematisk med forandring og innovation. Til gavn for musikforbrugere, for borgere og for samfundet som helhed.

Bogen behandler tre perspektiver på entreprenørskab i musiklivet – det kunstneriske, det sociale og det økonomiske – og bidrager med ny viden om, hvordan man kan planlægge, igangsætte og udvikle musikprojekter, der får det hele til at spille sammen.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover m. flapper)
1. udgave (2022), 
200 sider
Vejl. Pris
230,-
ISBN 9788759341551

Sidebar section

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.