Content section
Pædagogik og fortælling
At fortolke, forstå og forny pædagogisk praksis
Buy the book
Aditional information
NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.
Prolog: om at digte videre på pædagogikkens fortællinger 11
1. Når menneskene fortælles, befolkes verden 13
2. Pædagogik og fortælling 15
Del I. Fortælleteori og fortælletyper
3. Hvad er fortælling? Introduktion til narrativ teori 23
4. Forskellige typer af fortællinger 37
Del II. Fortællinger i pædagogisk praksis
5. Praksisfortællinger 49
6. Kulturfortællinger og selvfortællinger 53
7. Det pædagogiske projekt og dets temaer 67
Del III. Udøve, undersøge og udvikle
8. Spørgsmålet om god pædagogik er ikke til at komme udenom 85
9. Fortællinger bidrager til professionsudvikling 97
10. At arbejde narrativt med deltagerperspektiver 109
Del IV. Fortællinger i spil i uddannelsen
11. Hvilken pædagog vil du være? Fortællinger i praktik 125
12. Kom i gang med at fortælle 135
13. Fortællinger i dagtilbuddets arbejde med den styrkede læreplan 151
14. En skolefritidspædagogisk fortælling 161
15. Socialpædagogiske fortællinger 171
16. Narrative tilgange i bachelorprojekter 181
Del V. Fortælling og udvikling af pædagogiske institutioner
17. Dokumentation og evaluering med praksisfortællinger 199
18. Styring haves, kultur efterlyses 209
Epilog 221
Fortælleteoriens fagbegreber 225
Pædagogiske fagbegreber 227
Litteratur 229
Sidebar section
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.
Request free copyHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.