Content section
Pædagogik som fag og praksis
Buy the book
Aditional information
NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.
Indledning ... 7
Kapitel 1 Pædagogiske ideer i et historisk, samfundsmæssigt forandringsperspektiv ... 23
Kapitel 2 Folkeskolens funktion, organisation samt lov- og værdigrundlag i aktuel og historisk, national og international, belysning ... 43
Kapitel 3 Enhed og differentiering det politiske, sociale og kulturelle grundlag for folkeskolens og alternative skoleformers udvikling ... 61
Kapitel 4 Den undervisningsmæssige betydning af elevernes forskellige socialisering ... 83
Kapitel 5 Forståelser af dannelsesopgaven i folkeskolen i det moderne samfund ... 103
Kapitel 6 Pædagogiske dilemmaer og værdikonflikter ... 123
Kapitel 7 Pædagogiske myndighedsrelationer, klasseledelse og elevmedbestemmelse ... 143
Kapitel 8 Folkeskolens opgaver over for børn med forskellig social, etnisk og kulturel baggrund ... 165
Kapitel 9 Socialpædagogik i skolen ... 185
Kapitel 10 Lærerens og skolens specialpædagogiske opgaver ... 205
Kapitel 11 Skole-hjemsamarbejde en nødvendig ressource for elevernes læring ... 225
Kapitel 12 Lærerens etiske og juridiske forpligtelser ... 245
Kapitel 13 Læreren som magtudøver, dialogpartner og omsorgsgiver ... 265
Sidebar section
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.
Request free copyHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.