Ofte blotter hjemmesider virksomhederne bag, og troværdigheden sættes over styr.
Set gennem nettet stiller ind på de kommunikationsvilkår, der gælder på nettet, og ser på, hvad de kræver af afsenderen, hvis man skal fremstå troværdigt.
- Hvorfor er det så vanskeligt at fremstå troværdigt på nettet?
- Hvad skyldes det?
- Hvad skal der til...
Read more
Ofte blotter hjemmesider virksomhederne bag, og troværdigheden sættes over styr.
Set gennem nettet stiller ind på de kommunikationsvilkår, der gælder på nettet, og ser på, hvad de kræver af afsenderen, hvis man skal fremstå troværdigt.
- Hvorfor er det så vanskeligt at fremstå troværdigt på nettet?
- Hvad skyldes det?
- Hvad skal der til for at sikre troværdigheden?
Hjemmesider er afslørende, fordi de både viser det, virksomheden prøver at fremstå som - og samtidig ofte en del om, hvordan den egentlig er. Er der ikke sammenfald, svækkes troværdigheden.
Ethos på hjemmesider skal altså komme indefra, og hvad det i praksis kan indebære, skitserer bogen til slut.
Elisabeth Hoff-Clausen anlægger en strategisk og teoretisk tilgang til kommunikation på nettet.
Hun samler trådene fra et bredt udsnit af litteratur og udvikler først og fremmest en refleksionsramme for de erfaringer, som mange praktikere vil have gjort sig.
Publisher:
Samfundslitteratur
Language:
Dansk
Illustrated:
Yes
Read less