Konstruktiv konflikthåndteringskal hjælpe dig til at forstå konflikter og give inspiration til at
håndtere konflikter konstruktivt i på arbejdspladsen, i undervisningslokalet, i
bestyrelsen, i kundekontakten mv.
Bogen har tre dele. I første del behandles grundlæggende konfliktforståelse
og besvarer spørgsmål som: Hvad er konflikter? Hvordan...
Læs mere
Konstruktiv konflikthåndteringskal hjælpe dig til at forstå konflikter og give inspiration til at
håndtere konflikter konstruktivt i på arbejdspladsen, i undervisningslokalet, i
bestyrelsen, i kundekontakten mv.
Bogen har tre dele. I første del behandles grundlæggende konfliktforståelse
og besvarer spørgsmål som: Hvad er konflikter? Hvordan udvikler de sig? Hvilke
strategier findes i konflikter? I anden del behandles en række temaer, der er
relevante i konfliktsituationer som kommunikation, følelser, blinde vinkler,
retfærdighed og magt. Tredje del er et nedslag i de vigtigste
konflikthåndteringsformer og spænder fra konfliktvejledning over forhandling
til mægling og afgørelsesvirksomhed.
Bogen henvender sig primært til studerende på alle slags videregående
uddannelser og efteruddannelser, hvor konflikthåndtering er et selvstændigt fag
eller indgår som en del af andre fag. Den henvender sig også til personer, som
allerede er i arbejde og har lyst til at vide mere om konflikter og
konflikthåndtering.
Forlag:
Samfundslitteratur
Sprog:
Dansk
Skjul beskrivelse