TV 2 på skærmen | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

TV 2 på skærmen

- analyser af TV 2 s programvirksomhed

Hanne Bruun (red.), Kirsten Frandsen (red.) og Henrik Søndergaard (red.)

TV 2 er den mest populære tv-kanal i Danmark, og den har spillet en vigtig rolle i de betydelige forandringer, dansk fjernsyn i de senere år har gennemgået.

Det er derfor ikke så underligt, at TV 2 har været et næsten fast tema i mediedebatten og i diskussionen af dansk mediepolitik.

Men hvad karakteriserer TV 2's programvirksomhed? Hvordan har...

Læs mere

TV 2 er den mest populære tv-kanal i Danmark, og den har spillet en vigtig rolle i de betydelige forandringer, dansk fjernsyn i de senere år har gennemgået.

Det er derfor ikke så underligt, at TV 2 har været et næsten fast tema i mediedebatten og i diskussionen af dansk mediepolitik.

Men hvad karakteriserer TV 2's programvirksomhed? Hvordan har TV 2 udviklet sig? Og hvad er baggrunden for TV 2's popularitet?

Det er nogle af de spørgsmål, denne antologi forsøger at besvare med udgangspunkt i TV 2's særegne status som på én gang public service-institution og reklamefinansieret virksomhed.

Antologien rummer også analyser af programvirksomheden inden for nogle af de vigtigste genrer: nyheder, sport, talkshows, dokumentarprogrammer, fiktion og regionale udsendelser.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Sidebar section

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.