Celebritykulturen er et centralt fænomen i nutidens film- og mediekultur som konkret kommer til udtryk i forskellige mediegenrer. Celebritykultur er den første bog på dansk som samlet præsenterer den nyeste internationale medieforskning i celebritykultur.
Bogen giver en introduktion til celebritykulturens centrale begreber og teoridannelser,...
Læs mere
Celebritykulturen er et centralt fænomen i nutidens film- og mediekultur som konkret kommer til udtryk i forskellige mediegenrer. Celebritykultur er den første bog på dansk som samlet præsenterer den nyeste internationale medieforskning i celebritykultur.
Bogen giver en introduktion til celebritykulturens centrale begreber og teoridannelser, sætter den i et mediehistorisk perspektiv og belyser både medieindustriens og modtagerens roller.
Gennem eksemplariske medieanalyser giver bogen indsigt i, hvordan celebritykulturen manifesterer sig i faktuelle genrer som portrætdokumentar, prisuddelingsshow, profiler på sociale medier og interviews - med fokus på berømtheder inden for film, politik og videnskab.
Celebritykultur er målrettet undervisning i medievidenskabelige fag på universiteter og læreruddannelserne og for læsere med interesse i aktuel mediekultur og mediegenrer.
Forlag:
Samfundslitteratur
Sprog:
Dansk
Skjul beskrivelse