Ledelse og læring i praksis | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

Ledelse og læring i praksis

Poula Helth (red.)

Der bliver brugt mange penge på efteruddannelse. Men hvordan får vi egentlig bedst skabt læring i praksis?

Arbejdspladser, uddannelsesinstitutioner og konsulent- og kursusvirksomheder, som ønsker at skabe mere og bedre læring i praksis, får med Ledelse og læring i praksis en både anvendelig og teoretisk tilgængelig bog.

Forfatterne...

Læs mere

Der bliver brugt mange penge på efteruddannelse. Men hvordan får vi egentlig bedst skabt læring i praksis?

Arbejdspladser, uddannelsesinstitutioner og konsulent- og kursusvirksomheder, som ønsker at skabe mere og bedre læring i praksis, får med Ledelse og læring i praksis en både anvendelig og teoretisk tilgængelig bog.

Forfatterne præsenterer en række erfaringer med og redskaber til, hvordan man både på uddannelser og i den daglige praksis på arbejdspladsen kan skabe og lede læring samt styrke sammenhængen mellem uddannelse og praksis.

Ledelse og Læring i praksis er udviklet i et tværfagligt samarbejde mellem læringsteoretikere, ledelsesforskere og -konsulenter.  Den henvender sig til alle, der arbejder med at skabe læring i praksis, og kan bruges både af praktikere og af studerende ved uddannelser inden for ledelse og læring.

Der er sket meget indenfor feltet siden 1. udgaven af denne bog udkom. Derfor er bogens kapitler kraftigt omskrevet og nye er kommet til.

Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
2. udgave (2019), 
326 sider
Vejl. Pris
349,-
ISBN 9788759332771
E-bog (LIX)
1. udgave (2011), 
328 sider
Vejl. Pris
239,-
ISBN 9788759325384

Anmeldelser

Medier

"...bogen har mange gode idéer og pointer, og hvilker på et teoretisk solidt grundlag."

Frank Dybdal Lilleøre i Børsen, 28.april 2011

Læs mere
Medier

"...bogen har mange gode idéer og pointer, og hvilker på et teoretisk solidt grundlag."

Frank Dybdal Lilleøre i Børsen, 28.april 2011

Skjul beskrivelse

Yderligere information

Indledning · 7
Poula Helth

KAPITEL 1
Efteruddannelse som fælles udfordring for arbejdsplads og uddannelsesinstitution · 19
Hanne Dauer Keller, Nikolaj Stegeager og Søren Willert

KAPITEL 2
Lederuddannelse - fra nærhed til distance og tilbage igen · 47
Dorthe Pedersen og Jens C. Ry Nielsen

KAPITEL 3
Når ledere skaber organisatorisk forandring og transformation · 71
Pernille Bottrup og Peter Hagedorn-Rasmussen

KAPITEL 4
Ledelse af refleksion som redskab for faglig ledelse og læring · 93
Henrik Rander og Elvi Weinreich

KAPITEL 5
Ledelses- og vidensproblemer som afsæt for læring · 117
Morten Knudsen og Lise Justesen

KAPITEL 6
Fra strategiske løsninger til innovative strategier · 137
Niels Thyge Thygesen og Tine Hansen

KAPITEL 7
Transformativ læring i ledelse og facilitering af samskabelse · 157
Hanne Dorthe Sørensen

KAPITEL 8
Landkort over læring i ledelse · 181
Christian T. Lystbæk

KAPITEL 9
Ledelse af læreprocesser i grupper · 199
Birgitte Bonnerup og Annemette Hasselager

KAPITEL 10
Affektiv læring med afsæt i lederes praksis · 231
Poula Helth

KAPITEL 11
Seismografisk læring: At danse med det spontane · 253
Christa Breum Amhøj

KAPITEL 12
Fra præstationsledelse til læringsbaseret mestringsledelse · 279
Kenneth Børgesen

Forfatterbeskrivelser · 295

Litteratur · 303

Indeks · 319

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Annette Kjølby på ak@samfundslitteratur.dk.