Metoder til læring i praksis | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Metoder til læring i praksis

Poula Helth (red.)

Alt for mange kompetencer går tabt, fordi vi ikke formår at organisere læring. Metoder til læring i praksis handler om, hvordan man inddrager og arbejder med daglig praksis i læring under kurser, uddannelse og efteruddannelse. Læs også om, hvordan læring opnået under uddannelse forankres i den daglige ledelse, projekter og arbejde.

Metoder til...

Læs mere

Alt for mange kompetencer går tabt, fordi vi ikke formår at organisere læring. Metoder til læring i praksis handler om, hvordan man inddrager og arbejder med daglig praksis i læring under kurser, uddannelse og efteruddannelse. Læs også om, hvordan læring opnået under uddannelse forankres i den daglige ledelse, projekter og arbejde.

Metoder til læring i praksis er skrevet af en række forskere, undervisere og konsulenter fra universiteter, organisationer og det private erhvervsliv. Bogen indeholder kapitler om læring i forbindelse med løsning af komplekse opgaver, om refleksiv lederudvikling, om design af læringsforløb og om nye uddannelses- og læringsformer m.m. Fælles for kapitlerne er, at de giver forslag til, hvordan læring i, af og gennem praksis kan gribes an – både af den, der lærer, og den, der lærer fra sig.

Metoder til læring i praksis er redigeret af Poula Helth og har bidrag af Berit Møller, Randi Juul Olsen, Jesper Wass Hansen, Anja Overgaard Thomassen, Lisbeth Dybro, Hanne Møller, Helle Mortensen, Rikke Horup, Holger Højlund, Morten Svalgaard Nielsen, Kenneth Børgesen, Charlotte Biil, Isa Keller-Andreasen, Christa Amhøj og Oleg Kofoed.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover m. flapper)
1. udgave (2022), 
272 sider
Vejl. Pris
300,-
ISBN 9788759339541
E-bog (VitalSource Bookshelf)
1. udgave (2022), 
272 sider
Vejl. Pris
270,-
ISBN 9788759341469

Yderligere information

Indledning · 7
Poula Helth

KAPITEL 1
Fremtidens lederuddannelser – fra transfer til læring og problemløsning · 21
Anja Overgaard Thomassen

KAPITEL 2
Narrative perspektiver på læring i praksis · 39
Lisbeth Dybro

KAPITEL 3
Design af udbytterige læringsforløb med høj læringseffekt · 67
Randi Juul- Olsen og Jesper Wass Hansen

KAPITEL 4
Når online kompetenceudvikling skaber læring i praksis · 85
Hanne Møller og Helle Mortensen

KAPITEL 5
Når ledere lærer igennem eksperimenter for at forandre praksis · 107
Berit Møller

KAPITEL 6
Autoetnografisk baseret læring · 135
Rikke Horup Sørensen

KAPITEL 7
Den utæmmede dramaturgi i vilde læringsprocesser · 151
Morten Svalgaard Nielsen

KAPITEL 8
Hybride team som et eksperimentarium for ledelses- og læringsfællesskaber · 179
Kenneth Børgesen

KAPITEL 9
En sommerfuglemodel i spil. Hvordan man former samskabelse som en lærende praksis · 197
Charlotte Biil og Holger Højlund

KAPITEL 10
Nye uddannelses- og eksamensformer · 231
Poula Helth og Isa Keller-Andreasen

Om forfatterne · 261

Indeks · 265

Sidebar section

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et digitalt pensumeksemplar af denne titel.

Anmod om e-bog

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Lone Fredensborg på lfr@samfundslitteratur.dk.