Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

At tale med omtanke

- kommunikation i det personlige lederskab

Vellykket kommunikation er en nødvendig men ofte overset betingelse for, at man som leder kan udføre ledelsesopgaven tilfredsstillende.

I det personlige lederskab er det naturligt at se kommunikation som afgørende for at kunne lede. Ledelse handler ikke alene om at varetage en funktion, men også om at bruge sin egen personlighed i alle facetter af...

Læs mere

Vellykket kommunikation er en nødvendig men ofte overset betingelse for, at man som leder kan udføre ledelsesopgaven tilfredsstillende.

I det personlige lederskab er det naturligt at se kommunikation som afgørende for at kunne lede. Ledelse handler ikke alene om at varetage en funktion, men også om at bruge sin egen personlighed i alle facetter af den daglige ledelse. Og her er kommunikationen central - både den daglige og den strategiske.

Poula Helth tager i bogen afsæt i lederens praksis og giver læseren en sammenhængende forståelse af lederskabets kommunikative aspekter. Hun tager fat i en række typiske konkrete udfordringer, hvor ledere har behov for at blive bedre til at udøve lederskab gennem kommunikation - og til at forstå, hvem de kommunikerer med.

Med masser af gode eksempler på situationer, konkrete værktøjer og ikke mindst en praksisrettet anvendelse af teorier om kommunikation giver bogen læseren mulighed for at zoome ind på sin egen kommunikation: Hvordan kan kommunikationen anvendes i forhold til lederskabets konkrete udfordringer, såsom at træffe beslutninger og formidle dem, sætte en ny strategisk retning, løse kriser og konflikter, forhandle fremtidige løsninger, udvikle organisationens kompetencer eller blot et ønske om at forbedre den daglige kontakt med medarbejderne?

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover m. flapper)
1. udgave (2013), 
218 sider
Vejl. Pris
299,-
ISBN 9788759315859
E-bog (ePub)
1. udgave (2013), 
218 sider
Vejl. Pris
200,-
ISBN 9788759318638

Yderligere information

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

Forord 7

Indledning 9

Indledende fortælling. Lederens svære tale 19

Kapitel 1. Metakommunikation 27

Kapitel 2. Refleksion som kommunikation 49

Kapitel 3. Anerkendende kommunikation 67

Kapitel 4. Rammesættende kommunikation 99

Kapitel 5. Narrativer i ledelsespraksis 119

Kapitel 6. Strategisk ledelseskommunikation 153

Kapitel 7. Kommunikation af beslutninger 175

Kapitel 8. Håndtering af kriser og konflikter 193

Afsluttende fortælling 211

Litteratur 215

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Annette Kjølby på ak@samfundslitteratur.dk.