Podcasterens håndbog | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Podcasterens håndbog

Anna Hjortsø, Nalle Kirkvåg og Mikkel Løfgren Rud

Podcasterens håndbog er skrevet til dig, der vil fortælle medrivende historier og dele passionerede samtaler med alle os andre.

I håndbogen giver tre podcastere deres praktiske erfaringer videre, som er brugbare for dig, uanset om du er nybegynder eller erfaren podcaster. Den giver dig konkret vejledning og hjælper dig med at udnytte mediets mange...

Læs mere

Podcasterens håndbog er skrevet til dig, der vil fortælle medrivende historier og dele passionerede samtaler med alle os andre.

I håndbogen giver tre podcastere deres praktiske erfaringer videre, som er brugbare for dig, uanset om du er nybegynder eller erfaren podcaster. Den giver dig konkret vejledning og hjælper dig med at udnytte mediets mange muligheder, når du bl.a. skal forholde dig til:

·     Koncept
·     Udstyr
·     Optagelse
·     Redigering
·     Udgivelse
·     Finansiering

Bogen er en kronologisk guide, der trin for trin fører dig gennem alle faser af produktionen: fra udviklingen af den spæde idé til etableringen af et trofast og engageret lytterfællesskab. Du kan også bruge den som en opslagsbog, hvis du f.eks. bliver i tvivl om, hvilken mikrofon du skal vælge, eller hvordan du laver det bedste interview.

Du vil uden tvivl støde ind i både små og store forhindringer på din podcast-vej, men med denne bog i hånden kan du tackle dem, så du når i mål med lige præcis den podcast, du drømmer om.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2020), 
202 sider
Vejl. Pris
249,-
ISBN 9788759333808
E-bog (E-pdf)
1. udgave (2020), 
202 sider
Vejl. Pris
199,-
ISBN 9788759336113

Anmeldelser

Medier

"Fantastisk og glimrende håndbog for dem som vil i gang med at lave deres egne podcasts. Kan anbefales både som læsning inden man går i gang og som opslagsværk i processen undervejs. Er rigtig fin til nybegyndere indenfor emnet, men kan også sagtens bruges af de erfarne podcastere." - DBC, lektørudtalelse

Læs mere
Medier

"Fantastisk og glimrende håndbog for dem som vil i gang med at lave deres egne podcasts. Kan anbefales både som læsning inden man går i gang og som opslagsværk i processen undervejs. Er rigtig fin til nybegyndere indenfor emnet, men kan også sagtens bruges af de erfarne podcastere." - DBC, lektørudtalelse

Skjul beskrivelse

Yderligere information

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

Indledning 11
     Podcastens fire faser 12
     En podcast er 12
     De 10 kendetegn 13

1. fase: På tegnebrættet

1. Koncept 21
     Idéudvikling 21
     Tone 28
     Produktionshold 30
     Tjekliste 31

2. Genre 33
     Kend din genre 33
     Podcastens to grundgenrer 35
     Undergenrer 38

3. Format 45
     Deltagersammensætning 45
     Udgivelsesformater 50

4. Udstyr 57
     Mikrofonen 58
     Optageren 65
     Hovedtelefonerne 68
     Redigeringsprogrammet 69

2. fase: Bag mikrofonen

5. Optagesituation 75
     Hav styr på situationen 76
     I studiet få kontrol 81
     I miljø tag kontrol 87
     På vej til klipperummet 90

6. Samtale 91
     Vælg din samtaleform 91
     Den åbne samtale 93
     Interviewet 99

7. Reportage 109
     Forestil dig situationen 110
     Observation og deltagelse 110
     Vælg synsvinkel 111
     Skab scener 112
     På vej hjemad 115

8. Speak 117
     Speakens funktion 117
     Skriv et manus 118
     Når du speaker 120

3. fase: I klipperummet

9. Redigering 127
     Redigeringsforløbet 127
     Montering af lydspor 129
     Strukturering 133
     Stemmen 135
     Lyde 137
     Musik 138
     Brug af andres optagelser 143

10. Mix og eksport 145
     Mix 145
     Eksport 149
     Testlytning 150

4. fase: Ude i verden

11. Udgivelse og udtryk 155
     Hosting 155
     Visuel identitet 157
     Teksterne 159
     Lancering 162

12. Lytterne 165
     Opbyg et fællesskab 165
     Promovér og få lyttere 169
     Data kend dine lyttere 175

13. Pengene 179
     Sponsorat 180
     Reklame 185
     Brugerbetaling 189
     Fondsmidler 192
     Direkte salg 193
     Branded podcast 194

Indeks 197

Sidebar section

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.