Relationsmarkedsføring | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

Relationsmarkedsføring

- principper for strategisk udvikling af kunderelationer

Relationsmarkedsførings budskab er enkelt: Der er en direkte sammenhæng mellem en virksomheds kunderelationer (dvs. relationsmarkedsføring) og dens indtjeningsevne - budskabet understøttes af en række minicases fra skandinaviske virksomheder.

- Omsætningens kvalitet er vigtigere end markedsandelens størrelse
- Fremragende kunderelationer (ægte...

Læs mere

Relationsmarkedsførings budskab er enkelt: Der er en direkte sammenhæng mellem en virksomheds kunderelationer (dvs. relationsmarkedsføring) og dens indtjeningsevne - budskabet understøttes af en række minicases fra skandinaviske virksomheder.

- Omsætningens kvalitet er vigtigere end markedsandelens størrelse
- Fremragende kunderelationer (ægte loyalitet) og konkurrencefordele skabes ikke af almindeligt tilfredse kunder, men kun af ovenud tilfredse kunder
- Systematisk relationsanalyse og relationsmarkedsføring kan hjælpe virksomheder til endnu bedre resultater, primært i form af faldende transaktionsomkostninger.

Bogen udvikler en ny helhedsopfattelse af markedsføringsopgaven og udkrystalliserer denne i en rammemodel til at analysere kunderelationer. Herfra udledes helstøbte strategier for relationsmarkedsføring med rod i virksomhedsøkonomi og analytisk-diagnostisk tankegang.

".. Bør læses af alle med interesse for markedsføring og elektroniske medier." - Koncernchef Per Ladegård, Nykredit.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Sidebar section

Pensumeksemplarer ikke til rådighed

Det er ikke muligt at anmode om pensumeksemplarer af denne titel.

Læs mere om vores betingelser

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.