Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Innovation i danske virksomheder

Lars Gelsing (red.)

Innovation handler om fornyelse, der kan kommercialiseres. Innovation er efterspurgt mange steder i økonomien - i virksomheder, i andre organisationer, i offentlige institutioner og forvaltninger.

Når innovation bruges i så mange forskellige sammenhænge, risikerer begrebet at blive for udflydende. Derfor handler denne bog også om at indkredse,...

Læs mere

Innovation handler om fornyelse, der kan kommercialiseres. Innovation er efterspurgt mange steder i økonomien - i virksomheder, i andre organisationer, i offentlige institutioner og forvaltninger.

Når innovation bruges i så mange forskellige sammenhænge, risikerer begrebet at blive for udflydende. Derfor handler denne bog også om at indkredse, hvad innovation kan betyde.

Forfatterne fokuserer på innovation i virksomheder og fortæller bl.a. om virksomheder, der har skabt værdi ved at udvikle nye løsninger.

Nogle af disse virksomheder rager op, fx på grund af deres størrelse. Men også mange af de små- og mellemstore virksomheder præsterer dog fine resultater og har ambitiøse strategier om at skabe nyt.

De mange cases dækker derfor også innovation i små og mellemstore danske virksomheder.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2012), 
178 sider
Vejl. Pris
269,-
ISBN 9788759316771
E-bog (LIX)
1. udgave (2012), 
178 sider
Vejl. Pris
207,-
ISBN 9788759324158

Yderligere information

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

Redaktørens forord     7

Innovation: Hvorfor, hvad og hvordan?      11
Lars Gelsing

Hvordan påvirker omgivelserne virksomheders innovation?   35
Lars Gelsing

Eksterne kilder til virksomheders produktinnovation      57
René N. Nielsen

Innovation og digitalisering   to sider af samme sag?     75
Reimer Ivang

Ledelsens arbejde med fornyelse af innovativ kapacitet     107
Jørgen Gulddahl Rasmussen

Samspillet mellem hverdagens innovationer og forretningssucces     147
Mette Vinther Larsen

Innovationsklemmen   en særlig udfordring for mindre virksomheder  171
Lars Gelsing

 

 

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Annette Kjølby på ak@samfundslitteratur.dk.