Film i den danske oplevelsesøkonomi | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

Film i den danske oplevelsesøkonomi

- filmproduktion, filmstøtte og biografmarkedet i Danmark

Rikke Wümpelmann
Del af serien Imagine..

Dansk film fremhæves som en ubetinget succes. Spørgsmålet er imidlertid, om det er filmoplevelsen der er en succes, eller om også den økonomiske side af filmbranchen er en succes, der på sigt kan bidrage til økonomisk værdiskabelse.

Rapporten analyserer den danske filmbranche gennem dels en analyse af markedet for produktion af danske...

Læs mere

Dansk film fremhæves som en ubetinget succes. Spørgsmålet er imidlertid, om det er filmoplevelsen der er en succes, eller om også den økonomiske side af filmbranchen er en succes, der på sigt kan bidrage til økonomisk værdiskabelse.

Rapporten analyserer den danske filmbranche gennem dels en analyse af markedet for produktion af danske spillefilm, og dels en analyse af det danske biografmarked. Den afdækker, hvad der påvirker efterspørgslen og udbuddet af danske spillefilm, herunder hvilken rolle den danske filmstøtte spiller.

Analysen af biografmarkedet undersøger, hvad der bestemmer efterspørgsel og udbud på kort og langt sigt, herunder hvorfor antallet af solgte biografbilletter er faldet voldsomt over de seneste godt 50 år. I forlængelse heraf opstilles en model for, hvordan det danske biografmarked samlet set fungerer.

Forlag: SL-forlagene
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2008), 
138 sider
Vejl. Pris
169,-
ISBN 9788770710077

Sidebar section

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.

Anmod

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.