Søgefelt

Content section

Forstå forbrugerne

- og bliv en bedre markedsfører

Forstå forbrugerne er den første danske bog, der med en marketing synsvinkel strukturerer, analyserer og forklarer forbrugernes opfattelse af verden, deres motiver, holdninger og adfærd. Fra valg af mærke eller butik til køb af hus eller bil.

Denne forståelse vil give et bedre grundlag for beslutninger om fremtidige markedsføringsaktiviteter på...

Læs mere

Forstå forbrugerne er den første danske bog, der med en marketing synsvinkel strukturerer, analyserer og forklarer forbrugernes opfattelse af verden, deres motiver, holdninger og adfærd. Fra valg af mærke eller butik til køb af hus eller bil.

Denne forståelse vil give et bedre grundlag for beslutninger om fremtidige markedsføringsaktiviteter på de stadigt mere dynamiske markeder med stigende medieudbud og bevidste forbrugere.

Bogen består af fire dele:

- Del 1 behandler fra en psykologisk vinkel forbrugeren som selvstændigt individ med et veludviklet sanseapparat, en enestående hukommelse og en unik indlæringsevne
- Del 2 gennemgår etablering og forandring af forbrugernes holdninger, der er et vigtigt element i mange af forbrugernes beslutninger. Her analyseres også de enten meget simple eller ret komplicerede beslutningsprocesser, der går forud for adfærd.
- Del 3 handler om forbrugerens sociale og kulturelle omverden, der sætter et solidt fingeraftryk på mange adfærdsformer og ritualer. Familien og andre former for referencegrupper bliver analyseret, herunder også betydningen af sociale on-line netværk. Denne del har en sociologisk indfaldsvinkel.
- Del 4 er en gennemgang af de analysemetoder, som markedsføreren kan anvende for at forstå forbrugerne i relation til en specifik produktkategori.

Bogen er fyldt med danske eksempler og cases.

Henvender sig primært til studerende på marketingorienterede HD og HA uddannelser på højere læreanstalter som f.eks. CBS, SDU, Århus Universitet/Handelshøjskole og AUC. Den vil dog også være anvendelig på uddannelsesretninger på f.eks. Mediehøjskolen, handelsskoler og handelsgymnasier, hvor forbrugerindsigt er på dagsordenen.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover m. flapper)
1. udgave (2011), 
253 sider
Vejl. Pris
349,-
ISBN 9788759315668
E-bog (LIX)
1. udgave (2011), 
253 sider
Vejl. Pris
279,-
ISBN 9788759325018

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.