Søgefelt

Content section

Idræt og sport i den danske oplevelsesøkonomi

- mellem forening og forretning

Rasmus Klarskov Storm
Del af serien Imagine..

Den danske idrætskultur og foreningslivet er blevet en forretning, og det er den udvikling, som er i fokus i denne rapport, der belyser begrebet oplevelsesøkonomi i forhold til sports- og idrætsområdet. Eksempelvis beskrives professionaliseringen af de store tilskueridrætter, købeidræt i fitnesskulturen og golf.

Rapporten sætter foksu på...

Læs mere

Den danske idrætskultur og foreningslivet er blevet en forretning, og det er den udvikling, som er i fokus i denne rapport, der belyser begrebet oplevelsesøkonomi i forhold til sports- og idrætsområdet. Eksempelvis beskrives professionaliseringen af de store tilskueridrætter, købeidræt i fitnesskulturen og golf.

Rapporten sætter foksu på idræt og sport som vækstgeneratorer i den nye oplevelsesøkonomi. Særligt inden for fodbold og håndbold har væksten været stor, men også det frivillige foreningsliv, eventområdet og fitness-sektoren m.fl. er centrale aktører.

Idræt og sport i den danske oplevelsesøkonomi indkredser sektorens økonomiske volumen, rammevilkår og organisering med henblik på at pege på dens kommercielle potentiale.

Rapporten opstiller fremadrettede handlingsforslag i relation til problemstillingerne på området og de barrierer, der måtte begrænse potentialet.

Forlag: SL-forlagene
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2008), 
449 sider
Vejl. Pris
399,-
ISBN 9788770710039

Anmeldelser

Medier

"[Bogen] er en forunderlig bog, som giver et ganske udmærket overblik i store dele af idtrættens verden."

Keld Dalsgaard Larsen i Midtjyllands Avis, 30. januar 2009

Læs mere
Medier

"[Bogen] er en forunderlig bog, som giver et ganske udmærket overblik i store dele af idtrættens verden."

Keld Dalsgaard Larsen i Midtjyllands Avis, 30. januar 2009

Skjul beskrivelse

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.