Entreprenørskab | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Entreprenørskab

En praktisk håndbog

Entreprenørskab er ikke noget mystisk, men noget, der kan læres. Denne bog giver dig en praktisk introduktion til entreprenørskab fra A til Z. Bogen trækker på både moderne iværksætterforskning og -teori samt forfattergruppens omfattende erfaringer med opstart af virksomheder og iværksætteri.

Bogen består af to dele:

Del I giver dig et...

Læs mere

Entreprenørskab er ikke noget mystisk, men noget, der kan læres. Denne bog giver dig en praktisk introduktion til entreprenørskab fra A til Z. Bogen trækker på både moderne iværksætterforskning og -teori samt forfattergruppens omfattende erfaringer med opstart af virksomheder og iværksætteri.

Bogen består af to dele:

Del I giver dig et kortfattet overblik over den nyeste teori inden for entreprenørskab og et generelt overblik over, hvordan du anvender denne teori. Den forklarer også en holistisk 7-trinsmodel for entreprenørskab – S-E-A-M (Systemic Entrepreneurship Activity Method).

Del II giver dig en detaljeret og praktisk beskrivelse af hvert af de 7 trin i modellen, som er:

  • Formål
  • Ressourcer
  • Forretningsidé
  • Forretningsmodel
  • Mål
  • Opgaver
  • Prognose.

Alt i alt guider bogen dig intuitivt og nemt igennem processen fra idé til handlingsplan i et entreprenørskabsprojekt eller en iværksættervirksomhed.

***

Yngve Dahle er lektor ved Universitet i Sydøst-Norge og har en ph.d. i entrepreneurship. Derudover er han serieiværksætter og har været involveret i opstart og udvikling af i ni forskellige virksomheder, hvilket giver ham et stærkt både teoretisk og praktisk erfaringsgrundlag, som har været med til at forme denne bog.

Christoffer Kirkegaard Jakobson startede sin første virksomhed som 25-årig og har været iværksætter lige siden. De sidste otte år som partner i virksomheden Entreprenerdy, der hjælper med udvikling og drift af inkubator- og iværksætterprogrammer for tusindvis af iværksættere årligt.

Bettine Ortmann er Senior lektor i Entreprenørskab og Design på Københavns Erhvervsakademi (KEA). Hun faciliterer forløb i Bæredygtigt Entreprenørskab i KEA StartUp Hub. Hendes baggrund er indenfor branding og marketing, og hun har konkret erfaring med iværksætteri indenfor Retailtech.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover m. flapper)
1. udgave (2024), 
236 sider
Vejl. Pris
300,-
ISBN 9788759342862
E-bog (VitalSource Bookshelf)
1. udgave (2024), 
236 sider
Vejl. Pris
270,-
ISBN 9788759343760

Yderligere information

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

1. BAGGRUND OG INDLEDNING 12
2. HVOR MEGET TEORI HAR DU BRUG FOR? 22
3. S-E-A-M 46
4. FORMÅL 80
5. RESSOURSER 94
6. FORRETNINGSIDÉ 102
7. FORRETNINGSMODEL 124
8. MÅL 170
9. OPGAVER 190
10. PROGNOSE 202

Sidebar section

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.

Anmod

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Lone Fredensborg på lfr@samfundslitteratur.dk.