Lærerprofiler i dansk - nye mål og kompetencer | Samfundslitteratur

Søgefelt

Search Content section

Lærerprofiler i dansk - nye mål og kompetencer

Lærerprofiler i dansk er en udgivelsesserie, der hjælper den studerende med at tilrettelægge sin faglige profil i danskfaget inden for en kompetencemålsstyret læreruddannelse.

Serien består af tre bøger:  Det første bind giver et bud på praktikken, professionsbachelorprojektet og prøveformer samt gode styringsredskaber i denne proces. Det andet og tredje bind i serien introducerer til de fire kompetenceområder, der knytter sig til undervisningen i folkeskolen, i hhv. 1.-6. klassetrin og 4.-10. klassetrin.

Introduktionerne til de otte kompetenceområder, som dækkes i seriens bind 1 og 2, er også udgivet som otte selvstændige hæfter.

Nedenfor præsenteres såvel de otte hæfter som de tre bind – førstnævnte øverst.

13/6 2016 | Samfundslitteratur
I dette hæfte, som introducerer til området Sprog og kommunikationsundervisning (1.-6. klassetrin), redegør Mette Vedsgaard Christensen for forskellige perspektiver på sprog og deres konsekvenser for...
search Kig i bogen
4.-10. klasse
Niels Mølgaard og Benny Bang Carlsen (red.)
7/6 2016 | Samfundslitteratur
Bogen introducerer til de fire studiekompetenceområder, der knytter sig til undervisningen i folkeskolen. Fokus ligger på 4.-10. klassetrin. Gennem fire eksemplariske nedslag sigter bogen mod at...
7/6 2016 | Samfundslitteratur
I dette hæfte, som introducerer til kompetenceområdet Sprog og kommunikationsundervisning (4.-10. klassetrin), tager Jeppe Bundsgaard afsæt i forskningsbaseret viden omhandlende sprog og tekster i...
7/6 2016 | Samfundslitteratur
I dette hæfte, som introducerer til Tekster og tekstundervisning (1.-6. klassetrin), præsenterer Rasmus Fink Lorentzen og Anne Agger nyere forskningsbaseret viden om multimodale tekster og...
7/6 2016 | Samfundslitteratur
I dette hæfte, som introducerer til Skrivning og skriveundervisning (1.-6. klassetrin), demonstrerer Charlotte Reusch og Solveig Troelsen med udgangspunkt i forskningsbaseret viden om skrivedidaktik...
Undervisning i tekster og kommunikation
7/6 2016 | Samfundslitteratur
I dette hæfte, som introducerer til kompetenceområdet Fortsat læsning og skrivning (4.-10. klassetrin), præsenterer Mette Vedsgaard Christensen forskellige syn på sprog og tekster. I hæftet lægges...
Hvad, hvorfor og hvordan?
7/6 2016 | Samfundslitteratur
I dette hæfte præsenterer Anna Karlskov Skyggebjerg en række perspektiver og diskussioner, der relaterer sig til elevers og læreres arbejde med at læse, analysere og fortolke typer af tekster....
7/6 2016 | Samfundslitteratur
I dette hæfte fremstiller Inger Maibom og Henrik Balle Nielsen dansklærerens kompetencer inden for området Læsning og læseundervisning i 1.-6. klasse. Forfatterne viser, hvordan teoretisk viden om...
Lærer vi gennem analogier?
Niels Mølgaard og Benny Bang Carlsen
7/6 2016 | Samfundslitteratur
I dette hæfte, som introducerer til området Danskdidaktik (4.-10. klassetrin), præsenterer Benny Bang Carlsen innovative og kreative måder at arbejde med sprog og tekster på. Hæftet lægger vægt på at...
search Kig i bogen
Basisbog
Niels Mølgaard og Benny Bang Carlsen (red.)
10/6 2014 | Samfundslitteratur
I dag forventes lærerstuderende at kunne tilrettelægge studiet af danskfaget systematisk og sammenhængende med henblik på efter endt uddannelse at kunne fremstå med en tydelig profil, fx som...
search Kig i bogen
1.-6. klasse
Benny Bang Carlsen og Niels Mølgaard (red.)
10/6 2014 | Samfundslitteratur
Bogen introducerer til de fire studiekompetenceområder, der knytter sig til undervisningen i folkeskolen. Fokus ligger på 1.-6. klassetrin. Gennem fire eksemplariske nedslag sigter bogen mod at...

Sidebar section

Er du underviser ?

Få fagligt nyt direkte i din indbakke!
Læs om vores nyhedsbreve

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.