Søgefelt

Search Content section

Kort og præcist om medier og kommunikation

Serien giver en kompakt, men dækkende, introduktion til emner inden for medie- og kommunikationsvidenskab. Bøgerne giver i ordets bedste forstand en standardindføring; de præsenterer centrale begreber, problemstillinger, metoder, teoretiske positioner – og de indeholder altid gode eksempler, analyser o.l.

Serien består af lærebøger, hvis ambitionen er at give  et overblik over og et væsentlig indblik i et afgrænset emne.

Bøgernes målgruppe er studerende, undervisere og forskere med interesse for kommunikation og medier. Afhængigt af emne rammer bøgerne forskellige niveauer, men generelt er de skrevet til mellemlange og lange videregående uddannelser.

Serieredaktører er Stig Hjarvard (KU), Simon Møberg Torp (SDU) og Henrik Schjerning (Samfundslitteratur)

15/1 2018 | Samfundslitteratur
Digital journalistik er et relativt nyt fænomen, der på én gang udfordrer og viderefører journalistikken, som den har set ud gennem det seneste århundrede. For digital journalistik omfatter...
5/1 2018 | Samfundslitteratur
Celebritykulturen er et centralt fænomen i nutidens film- og mediekultur som konkret kommer til udtryk i forskellige mediegenrer. Celebritykultur er den første bog på dansk som samlet præsenterer den...
Anette Uldall og Marianne Wolff Lundholdt
1/12 2017 | Samfundslitteratur
Ledere over hele verden bliver stadig mere bevidste om, at ledelseskommunikation er en afgørende kompetence i forhold til at opnå motiverede medarbejdere og drive en succesfuld organisation. Men hvad...
search Kig i bogen
15/2 2017 | Samfundslitteratur
I denne bog introducerer Lisbeth Klastrup kort til udfordringer ved og muligheder for at kommunikere strategisk på de sociale netværksmedier. Bogen præsenterer aktuel viden om og forskning inden for...
search Kig i bogen
1/11 2016 | Samfundslitteratur
Tv-serier er blevet finkultur. I hvert fald nogle af serierne. Sådan har det ikke altid været: Der gik fx 14 år fra den første danske tv-udsendelse, til Danmarks Radio producerede sin første tv-serie...
search Kig i bogen
5/9 2016 | Samfundslitteratur
Forandring fylder meget i private og offentlige organisationer; fra udmeldingen af en ny strategi, fusion, besparelse og organisationsændring til implementeringen af nye retningslinjer og...
search Kig i bogen
15/3 2016 | Samfundslitteratur
Sociale netværksmedier som Facebook, Twitter, Instagram og LinkedIn indgår i stigende grad som en integreret del af vores hverdagsliv og kommunikation med andre. Via tjenester som disse kan man med...
search Kig i bogen
15/11 2015 | Samfundslitteratur
En diskurs er en organiseret, sprogligt funderet måde at tale om ting på, hvor nogen siger noget kvalificeret og meningsfuldt til nogen. Diskursanalyser koncentrerer sig om, hvad der er på spil, når...
search Kig i bogen
1/8 2015 | Samfundslitteratur
Kriser fylder meget i medierne; fra naturkatastrofer til politikere der bliver fanget i at lyve, til virksomheder, der berettiget eller uberettiget kommer ud i et stormvejr. Bogen handler om...
search Kig i bogen
4/2 2015 | Samfundslitteratur
Kvantitativ indholdsanalyse er en klassisk og populær metode indenfor både humaniora og samfundsvidenskaberne. Det skyldes, at metoden er velegnet til at skabe et systematisk overblik over...
search Kig i bogen
12/5 2014 | Samfundslitteratur
Reality-tv har fået en vigtig placering i tv's programudbud og den bredere mediekultur. Reality-tv dækker over en lang række forskelligartede programtyper, der har det tilfælles, at man følger...
Kort og præcist om medier og kommunikation
21/2 2014 | Samfundslitteratur
Tv og internet har en central plads i danskernes medieforbrug, men forbruget varierer afhængig af målgrupper, genrer og typer af indhold. Med kvantitative målinger af seertal og webtrafik kan vi få...

Sidebar section

Er du underviser ?

Læs mere om hvordan du kan få et pensumeksemplar her
Læs om pensumeksemplarer

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.