Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Reality-tv

Reality-tv har fået en vigtig placering i tv's programudbud og den bredere mediekultur.

Reality-tv dækker over en lang række forskelligartede programtyper, der har det tilfælles, at man følger almindelige mennesker eller celebrities i hverdagslige eller mere ekstraordinære situationer.

Reality-programmer fokuserer på følelser og giver seerne en...

Læs mere

Reality-tv har fået en vigtig placering i tv's programudbud og den bredere mediekultur.

Reality-tv dækker over en lang række forskelligartede programtyper, der har det tilfælles, at man følger almindelige mennesker eller celebrities i hverdagslige eller mere ekstraordinære situationer.

Reality-programmer fokuserer på følelser og giver seerne en fornemmelse af at komme tæt på deltagerne, ikke mindst igennem de tværmediale tilbud om brugerinvolvering, flere af programmerne indeholder.

Anne Jerslev belyser seernes interesse for og inddragelse i reality-tv og diskuterer reality-tv's sammenhæng med celebritykulturen. Desuden behandler hun reality-tv som genre, reality-tv's samspil med den mediemæssige udvikling og sætter fænomenet ind i en bredere kulturel kontekst.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover m. flapper)
1. udgave (2014), 
142 sider
Vejl. Pris
138,-
ISBN 9788759316313
E-bog (LIX)
1. udgave (2014), 
142 sider
Vejl. Pris
115,-
ISBN 9788759320280

Anmeldelser

Medier

"En gave til alle de, der interesserer sig for emnet, idet bogen lødigt og seriøst arbejder med et stofområde, som indimellem får intelligentsiaen og kultureliten (hvis man da i disse postmoderne... Læs mere

Medier

"En gave til alle de, der interesserer sig for emnet, idet bogen lødigt og seriøst arbejder med et stofområde, som indimellem får intelligentsiaen og kultureliten (hvis man da i disse postmoderne tider kan tale om sådanne) til at rulle med øjnene. Det er en udgivelse, der tager genren alvorligt, og som endnu engang beviser, at der er al mulig god grund til at beskæftige sig med populærkultur. Både på hobbyplan og professionelt."

- Torben Rølmer Bille i: Kulturkapellet, 20/6-14

Skjul beskrivelse

Yderligere information

Indledning: Et kulturelt og et økonomisk perspektiv 7

Kapitel 1: Reality-tv  genre, format, systematisering 17

Kapitel 2: Reality-tv intimitets- og følelses-tv 47

Kapitel 3: Reality-tv og celebritykulturen 77

Kapitel 4: Reality-tv og seerne 99

Kapitel 5: Reality-tv som virkelighedsfjernsyn 119

Litteratur 135

Indeks 141

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren