Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Sociale netværksmedier

Sociale netværksmedier som Facebook, Twitter, Instagram og LinkedIn indgår i stigende grad som en integreret del af vores hverdagsliv og kommunikation med andre. Via tjenester som disse kan man med udgangspunkt i sin egen personlige profil forbinde sig med gamle og nye venner for at diskutere og dele indhold i form af tekst, billeder og...

Læs mere

Sociale netværksmedier som Facebook, Twitter, Instagram og LinkedIn indgår i stigende grad som en integreret del af vores hverdagsliv og kommunikation med andre. Via tjenester som disse kan man med udgangspunkt i sin egen personlige profil forbinde sig med gamle og nye venner for at diskutere og dele indhold i form af tekst, billeder og videoer.

Denne bog beskriver sociale netværksmedier som mediefænomen og viser, hvordan tilstedeværelsen i disse sociale netværk påvirker vores identitet og sociale liv både privat og professionelt.

Bogen ser blandt andet nærmere på følgende spørgsmål: Hvorfor bruger folk sociale medier? Hvordan kan vi forstå identitet og selvfremstilling i et netværksperspektiv? Hvilke former for grupper og fællesskaber finder vi på de sociale netværksmedier? Hvordan skal vi forstå og analysere adfærden og kulturen på disse bredt anvendte digitale platforme?

Lisbeth Klastrup er ph.d., lektor ved IT-Universitetet i København og tilknyttet forskningsgruppen Kultur og Kommunikation. Hun har siden 1999 forsket i digital kultur og sociale medier online.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Nej
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2016), 
141 sider
Vejl. Pris
138,-
ISBN 9788759316276
E-bog (E-pdf)
1. udgave (2016), 
141 sider
Vejl. Pris
110,-
ISBN 9788759326015

Yderligere information

En kort note om terminologi 6

Kapitel 1: Hvad er sociale netværksmedier? 8

Kapitel 2: Sociale netværksmedier i historisk perspektiv 26

Kapitel 3: Hvem bruger de sociale netværksmedier og hvorfor? 41

Kapitel 4: Identitet og selvfremstilling 60

Kapitel 5: Fællesskaber og sociale formationer 84

Kapitel 6: En netværket verden 109

Litteraturliste 119

Stikordsregister 140

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.