Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Krisekommunikation

Kriser fylder meget i medierne; fra naturkatastrofer til politikere der bliver fanget i at lyve, til virksomheder, der berettiget eller uberettiget kommer ud i et stormvejr.

Bogen handler om organisationer i krise. Hvordan der kommunikeres i disse situationer, hvem der kommunikerer og hvorfor? Bogen er en introduktion til, hvordan forskningen forstår...

Læs mere

Kriser fylder meget i medierne; fra naturkatastrofer til politikere der bliver fanget i at lyve, til virksomheder, der berettiget eller uberettiget kommer ud i et stormvejr.

Bogen handler om organisationer i krise. Hvordan der kommunikeres i disse situationer, hvem der kommunikerer og hvorfor? Bogen er en introduktion til, hvordan forskningen forstår og undersøger kriser og krisekommunikation.

Krisekommunikationsforskningens mål er at bidrage til en bedre forståelse af kommunikationssituationen, hvad der påvirker den, tolkningen af kommunikationen samt af de samfundsmæssige konsekvenser.

Bogen henvender sig til kommunikations- og mediestuderende, men kan også være af interesse for mange andre, der ønsker en kort introduktion til krisekommunikation.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2015), 
123 sider
Vejl. Pris
138,-
ISBN 9788759319314
E-bog (E-pdf)
1. udgave (2015), 
123 sider
Vejl. Pris
115,-
ISBN 9788759323816

Anmeldelser

Medier

Jeg sætter derudover pris på, at Vigsø beskriver nogle nye teorier og ny forskning, samt nyere cases i forhold til, hvad jeg har læst tidligere. Budskabet... Læs mere

Medier

Jeg sætter derudover pris på, at Vigsø beskriver nogle nye teorier og ny forskning, samt nyere cases i forhold til, hvad jeg har læst tidligere. Budskabet herfra er, at bogen er værd at læse.

Stephan Sabinsky på kommunikationsforening.dk

Krisen som fænomen bliver dissekeret med udgangspunkt i feltets herskende teorier, og med relevante punktnedslag i nyere caseeksempler guider Orla Vigsø os gennem krisekommunikationens faser. Bogen er en del af serien Kort og præcist om medier og kommunikation, og det er netop hvad den er; kort og præcis, men aldrig overfladisk.

Retorikmagasinet

Skjul beskrivelse

Yderligere information

Forord  7

 

Introduktion

Samfundskriser, tillidskriser og personlige kriser 9

 

Del 1

Krisedefinitioner og -teorier  13

Kapitel 1

Fænomenet krise  14

Kapitel 2

Kriser og organisationer  31

Kapitel 3

Krisekommunikationsforskningens vigtigste teorier  38

Kapitel 4

Krisebevidsthed og krisehåndtering, når krisen rammer samfundet  68

 

Del 2

Før, under, efter : om forskydningen af krisekommunikationens fokus  77

Kapitel 5

Førkrisefasen  80

Kapitel 6

Krisefasen  94

Kapitel 7

Efterkrisefasen  106

 

Epilog  113

Litteratur  118

Indeks  122

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.