Ole E. Andersen | Samfundslitteratur

Søgefelt

left side

OEA@mail.tele.dks billede
Ole E. Andersen
Jeg har arbejdet med markedsanalyser i 12 år (AIM/Nielsen), været adm. direktør i Dansk Reklame Film i 6 år og rektor på Reklameskolen i 6 år. Ved siden af har jeg undervist og været ekstern lektor på CBS siden 1984, på KU siden 2012 og derudover underviser jeg på Medie- og Journalisthøjskolen og på professionshøjskolen Absalon. Mine faglige specialer er forbrugeradfærd, markedskommunikation, digitale medier og mediaplanlægning. Jeg er desuden beskikket censor på professionsbachelor, bachelor og masteruddannelser på universiteter. Jeg er forfatter til bøgerne Forstå forbrugerne og blive en bedre markedsfører (2014) og medforfatter og fagredaktør på Moderne Markedsføring (2017) med tilhørende opgave og casesamling.

Bøger af forfatteren

16/8 2013 | Samfundslitteratur
Markedskommunikation handler om al kommunikation mellem aktørerne på et marked. Derfor er der ofte tale om vidtforgrenede processer, hvor budskaber bliver skabt i samarbejdet mellem aktører og...
- og bliv en bedre markedsfører
22/8 2011 | Samfundslitteratur
Forstå forbrugerne er den første danske bog, der med en marketing synsvinkel strukturerer, analyserer og forklarer forbrugernes opfattelse af verden, deres motiver, holdninger og adfærd. Fra valg af...