Entreprenørskab | Samfundslitteratur

Search form

Content section

Entreprenørskab

En praktisk håndbog

Entreprenørskab er ikke noget mystisk, men noget, der kan læres. Denne bog giver dig en praktisk introduktion til entreprenørskab fra A til Z. Bogen trækker på både moderne iværksætterforskning og -teori samt forfattergruppens omfattende erfaringer med opstart af virksomheder og iværksætteri.

Bogen består af to dele:

Del I giver dig et...

Read more

Entreprenørskab er ikke noget mystisk, men noget, der kan læres. Denne bog giver dig en praktisk introduktion til entreprenørskab fra A til Z. Bogen trækker på både moderne iværksætterforskning og -teori samt forfattergruppens omfattende erfaringer med opstart af virksomheder og iværksætteri.

Bogen består af to dele:

Del I giver dig et kortfattet overblik over den nyeste teori inden for entreprenørskab og et generelt overblik over, hvordan du anvender denne teori. Den forklarer også en holistisk 7-trinsmodel for entreprenørskab – S-E-A-M (Systemic Entrepreneurship Activity Method).

Del II giver dig en detaljeret og praktisk beskrivelse af hvert af de 7 trin i modellen, som er:

  • Formål
  • Ressourcer
  • Forretningsidé
  • Forretningsmodel
  • Mål
  • Opgaver
  • Prognose.

Alt i alt guider bogen dig intuitivt og nemt igennem processen fra idé til handlingsplan i et entreprenørskabsprojekt eller en iværksættervirksomhed.

***

Yngve Dahle er lektor ved Universitet i Sydøst-Norge og har en ph.d. i entrepreneurship. Derudover er han serieiværksætter og har været involveret i opstart og udvikling af i ni forskellige virksomheder, hvilket giver ham et stærkt både teoretisk og praktisk erfaringsgrundlag, som har været med til at forme denne bog.

Christoffer Kirkegaard Jakobson startede sin første virksomhed som 25-årig og har været iværksætter lige siden. De sidste otte år som partner i virksomheden Entreprenerdy, der hjælper med udvikling og drift af inkubator- og iværksætterprogrammer for tusindvis af iværksættere årligt.

Bettine Ortmann er Senior lektor i Entreprenørskab og Design på Københavns Erhvervsakademi (KEA). Hun faciliterer forløb i Bæredygtigt Entreprenørskab i KEA StartUp Hub. Hendes baggrund er indenfor branding og marketing, og hun har konkret erfaring med iværksætteri indenfor Retailtech.

Publisher: Samfundslitteratur
Language: Dansk
Read less

Buy the book

Bog (Softcover m. flapper)
1. Edition (2024), 
240 pages
Price
300,-
ISBN 9788759342862

Sidebar section

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.

Request free copy

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Lone Fredensborg på lfr@samfundslitteratur.dk.