Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Forandrende ledelseskommunikation

- metaforer i organisationer

Forandrende ledelseskommunikation er en værktøjsbog, der hjælper lederen med at identificere sit kommunikative potentiale og synkronisere hensigt og budskab.

For at ændre måden vi kommunikerer på, må vi først erkende de billeder, vi tænker om kommunikationen i.

Det er formålet med bogen at sætte læseren i stand til at identificere sit eget...

Læs mere

Forandrende ledelseskommunikation er en værktøjsbog, der hjælper lederen med at identificere sit kommunikative potentiale og synkronisere hensigt og budskab.

For at ændre måden vi kommunikerer på, må vi først erkende de billeder, vi tænker om kommunikationen i.

Det er formålet med bogen at sætte læseren i stand til at identificere sit eget og andres kommunikative metaforsprog for at ændre dette i en retning, som er bedre for situationen, personen eller organisationen.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2012), 
200 sider
Vejl. Pris
249,-
ISBN 9788759314531
E-bog (LIX)
1. udgave (2012), 
200 sider
Vejl. Pris
199,-
ISBN 9788759325803

Anmeldelser

Underviser

"Bogen er i høj grad relevant, da den både gennemgår nogle af de væsentligste teoretiske begreber indenfor ledelseskommunikation og anvender disse på en stribe cases. Derudover er gennemgangen og anvendelsen af metaforbegrebet grundig, interessant og giver anledning til adskillige aha-oplevelser i forhold til såvel kommunikation som... Læs mere

Underviser

"Bogen er i høj grad relevant, da den både gennemgår nogle af de væsentligste teoretiske begreber indenfor ledelseskommunikation og anvender disse på en stribe cases. Derudover er gennemgangen og anvendelsen af metaforbegrebet grundig, interessant og giver anledning til adskillige aha-oplevelser i forhold til såvel kommunikation som ledelse." Lise Marie Frohn Rasmussen, DTU Diplom Ledelse.

Skjul beskrivelse
Medier

"Jeg synes forfatterne har bidraget flot til at revitalisere Gareth Morgans metaforteori og organisationsmetaforer og selvstændigt udviklet et begrebs- og analyseapparat, der vil kunne give mange ledere, der er i en søge- og læreproces, et nyt perspektiv på forandrende ledelseskommunikation."

... Læs mere
Medier

"Jeg synes forfatterne har bidraget flot til at revitalisere Gareth Morgans metaforteori og organisationsmetaforer og selvstændigt udviklet et begrebs- og analyseapparat, der vil kunne give mange ledere, der er i en søge- og læreproces, et nyt perspektiv på forandrende ledelseskommunikation."

Egon Petersen i Danske Kommuner, nr. 17, 2012

 

"De mange eksempler gør de underliggende metaforers store betydning helt klar og konkret. Her anspores man til analyse af egen kommunikation og organisation, og netop det er bogens store styrke."

Christian Stenz Kirkebæk i Retorikmagasinet

Skjul beskrivelse

Yderligere information

 NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

KAPITEL 1: Indledning ... 7

DEL 1 KOMMUNIKATIONENS HANDLEKRAFT

KAPITEL 2: Kommunikationens handlekraft ... 15

KAPITEL 3: Organisationens særkende ... 29

KAPITEL 4: Metaforer som kommunikationsværktøj ... 35

KAPITEL 5: Forandrende ledelseskommunikation ... 53

DEL 2 METAFORER I KONTEKST

KAPITEL 6: Organisationsmetaforer ... 63

KAPITEL 7: At kommunikere er at sende ... 69

KAPITEL 8: At kommunikere er at frembringe ... 85

KAPITEL 9: Kommunikation er en relation ... 101

KAPITEL 10: En ændret ledelseskommunikation ... 119

LITTERATURLISTE ... 125

INDEKS ... 129

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.