Ole Munk | Samfundslitteratur

Søgefelt

left side

ole@ribmunk.dks billede
Ole Munk
Designkonsulent og grafisk formgiver (www.visuel-journalistik.dk), siden 2014 designchef på Kristeligt Dagblad. Ekstern lektor på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole og arrangør af kurser, workshops og foredrag om visuel kommunikation. Uddannet arkitekt fra Det Kongelige Danske Kunstakademi med speciale i visuel kommunikation. Tegner på tegneserien Felix 1976-85, nyhedsgrafiker på Politiken 1985-89, underviser og konsulent på Den Grafiske Højskole 1989-94, grafikchef på Politiken 1994-95, partner i Ribergård & Munk communication design (www.ribmunk.dk) 1995-2018. Design- og redesignprojekter for mere end 100 blade og aviser i Danmark og udlandet, heriblandt det internationale redesign af Metro (2004). Forfatter til talrige artikler om design og kommunikation på web og print, såvel som bøgerne Visuel journalistik (2018) og Journalist eller kunstner (1992) samt Sæt billeder på (med Maj Ribergård, 1999) og Avis-layout & redigering (med Maj Ribergård, 3. udgave 2008). Formand for Society for News Design/Scandinavia 1997-99. Modtager af Knud V. Engelhardts Mindelegat 2003.

Bøger af forfatteren

search Kig i bogen
23/3 2021 | Ajour
Aktindsigt. Anonyme tip. Omfattende research. Sortering af arkivmateriale. Analyse af store datamængder. Samarbejde med internationale kolleger. Interview med en erfaringskilde. Webdok. Infografik...
23/8 2018 | Ajour
Nyhedsmedier verden over arbejder på at blive bedre til at fortælle med billeder. Med fotos, illustrationer, infografik, video, farver, symboler og tegn.De visuelle virkemidler kan gøre en...