Visuel journalistik

Nyhedsmedier verden over arbejder på at blive bedre til at fortælle med billeder. Med fotos, illustrationer, infografik, video, farver, symboler og tegn.
De visuelle virkemidler kan gøre en journalistisk historie mere interessant og nemmere at forstå.
Men de indgår i et kompliceret samspil. Denne bog viser hvordan du får samspillet til at fungere og undgår at det ender i forvirrende effektjageri.
Visuel journalistik indeholder både en teoretisk del og en praktisk gennemgang af de visuelle redskaber, og den viser, hvordan de bruges rigtigt og forkert med stribevis af eksempler fra Danmark og verden. Bogen forklarer også, hvordan den visuelle journalistik kan blive en integreret del af det redaktionelle arbejde i historier, hvor ord, billeder, grafik og layout spiller sammen.
På enhver medieplatform.

Køb bogen

  • Bog (Softcover)
    1. edition (2018), 277 pages
    ISBN: 9788793453357
    Studiepris
    345,-
    Buy this product

Pensumeksemplar

Som underviser, har du mulighed for at anmode om et eksemplar af denne title

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Henrik Scherning på hs@samfundslitteratur.dk