left side
Search Content section
Medier, kommunikation og marketing
Thomas Mosebo Simonsen
23/3 2023 | Samfundslitteratur
YouTube er et altomfavnende og allestedsnærværende kulturelt fænomen. YouTube er måden at konsumere audiovisuelt indhold på for en hel generation. YouTube er en platform i stadig vækst og udvikling....
17/3 2023 | Samfundslitteratur
Markedskommunikation og medieplanlægning giver en grundig både teoretisk og praktisk introduktion til alle faser af en virksomheds markedskommunikation. Bogen har fokus på budskabet, målgruppen og...
Når mennesker er medier
Katrine Thielke and Henriette Rald
17/2 2023 | Samfundslitteratur
Ordet influencers vækker stadig fordomme om ukritisk reklame og gratis produkter. På dansk kalder vi dem influenter, og de er langt fra tomme reklamesøjler, men derimod medier i egen ret, der ofte...
61 visuelle greb og deres effekt
2/2 2023 | Ajour
Visuelle udtryk skaber forskellige følelsesreaktioner. Derfor er det som formgiver af visuel kommunikation afgørende at have forståelse for, hvordan form bliver til følelse hos modtageren af et...
Påvirkning og propaganda i moderne krigsførelse
30/1 2023 | Samfundslitteratur
Informationskrig er en væsentlig del af moderne krigsførelse, hvor information anvendes som våben og magtinstrument. Det er også en form for politisk krigsførelse, som indgår i et dynamisk samspil...
En grundbog i audiovisuel dramaturgi
Nikolaj Christensen
26/1 2023 | Ajour
I "Midt i fortællingen. En grundbog i audiovisuel dramaturgi" gennemgår Nikolaj Christensen de dramaturgiske grundbegreber, principper og virkemidler, som er fundamentet under alle slags...
A theoretical perspective and a practical perspective
14/11 2022 | Samfundslitteratur
In a world where the pace of change is accelerating and the level of complexity is increasing, effective communication becomes more and more important for both organizations and CEOs. Therefore, the...
Kulturel intelligens og diversitet i globale samarbejder
11/11 2022 | Samfundslitteratur
Samarbejde på tværs af kulturer – virtuelt og fysisk – er helt centralt i mange virksomheder og organisationer, og kultur er til stede i stort set alle aspekter af det internationale...
Cultural Intelligence and Diversity in Global Collaboration
11/11 2022 | Samfundslitteratur
Collaboration across cultures, whether virtual or physical, is essential in many companies and organizations, and culture is present in nearly all aspects of any international collaboration. It can...
Når kommunikation flytter viden, holdninger og handlinger
20/10 2022 | Samfundslitteratur
Kampagner, der bidrager til at løse komplekse samfundsproblemer, er vigtigere end nogensinde. Tænk på Sundhedsstyrelsens oplysningsindsats under coronapandemien eller trafikkampagner fra Rådet for...
Sidebar section
Er du underviser ?
Få fagligt nyt direkte i din indbakke!
Læs om vores nyhedsbreve
Kontakt forlaget
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.