Content section
Uddannelsesvidenskab
- en kritisk introduktion
Buy the book
Aditional information
Indhold
Hvorfor uddannelsesvidenskab? 7
Jonas A. Lysgaard, Oliver A. Tafdrup og Anders K. Ljungdalh
KAPITEL 1
Samtidsdiagnostik, videnspolitik og kritik 15
Med særligt henblik på uddannelse og uddannelsesvidenskab
Jens Erik Kristensen
KAPITEL 2
Læring og didaktik 51
Per Fibæk Laursen
KAPITEL 3
Uddannelsesteknologi 69
Bjarke Lindsø Andersen og Oliver A. Tafdrup
KAPITEL 4
Brugen af test i evaluering inden for uddannelse 87
Monica Carlsson
KAPITEL 5
Komparation og globalisering 113
Søren Christensen
KAPITEL 6
Et organisatorisk blik på uddannelse og læring 133
Bente Elkjær og Ulrik Brandi
KAPITEL 7
Uddannelsesstyring og -forvaltning 155
Katja Brøgger og Thomas Clausen
KAPITEL 8
Policy-analyse 175
Forskning i og for uddannelsespolitik
Pia Cort og Katja Brøgger
KAPITEL 9
Kritisk pædagogik kan forandre verden 199
Skæve perspektiver på Uddannelsesvidenskab
Steen Nepper Larsen
KAPITEL 10
Uddannelsesvidenskabelige praktikerfaringer 221
Anders K. Ljungdalh og Heidi Zuschlag
Stikordsregister 241
Sidebar section
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.
Request free copyHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.