Musik i tv-reklamer | Samfundslitteratur

Search form

Content section

search Kig i bogen

Musik i tv-reklamer

- teori og analyse

Musik i tv-reklamer er et stærkt kommunikativt fænomen. De fleste af os udsættes dagligt for denne musik, og det kan være svært at lukke ørerne for den. Således kan musik i tv-reklamer bl.a. fange vores opmærksomhed, skabe hukommelse og bidrage til at karakterisere det, som reklamen forsøger at sælge.

Denne bog er en indføring i, hvad der...

Read more

Musik i tv-reklamer er et stærkt kommunikativt fænomen. De fleste af os udsættes dagligt for denne musik, og det kan være svært at lukke ørerne for den. Således kan musik i tv-reklamer bl.a. fange vores opmærksomhed, skabe hukommelse og bidrage til at karakterisere det, som reklamen forsøger at sælge.

Denne bog er en indføring i, hvad der karakteriserer musik i tv-reklamer, og hvordan musikken kan undersøges i et tekstanalytisk perspektiv.

Bogen præsenterer en række kategorier og modeller, som kan bruges til at analysere musik i tv-reklamer og anden lignende musik (fx musik i film, musikvideoer og musik i andre reklamesammenhænge).

Bogen henvender sig primært til studerende og undervisere ved mellemlange og lange videregående uddannelser, hvor musik og medieret kommunikation er på dagsordenen, men kan også læses af undervisere på højskoler og i gymnasieskolen, hvor bogens temaer og cases kan inspirere til fx AT-forløb.

Publisher: Samfundslitteratur
Language: Dansk
Illustrated: Yes
Read less

Buy the book

Bog (Softcover)
1. Edition (2011), 
198 pages
Price
59,-
ISBN 9788759314869
E-bog (VitalSource)
1. Edition (2011), 
198 pages
Price
220,-
ISBN 9788759325292

Aditional information

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

Indledning ... 7

Del 1 · Musikken fra tv-reklamen ... 15

1. i m lovin  it   I  ... 17

2. Transtekstualitet ... 35

3. Musik og produkt ... 53

4. Musik i tv-reklamers  nære slægtninge ... 71

Del 2 · Musikken i tv-reklamen ... 101

5. i m lovin  it   II ... 103

6. Musikalsk betydningsdannelse i tv-reklamer ... 111

7. Typiske musikforekomster ... 133

8. Funktioner af musik i tv-reklamer ... 163

Afrunding ... 183

Litteratur ... 187

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Free copy

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.