Det selskabelige samfund

- essays om mennesker og medier

Det selskabelige samfund viser, hvordan de nære relationer mellem børn, voksne, venner, kærester og kolleger påvirkes af de nye medier. Med de mobile teknologier er mennesker altid i kontakt med hinanden, og med de interaktive muligheder kan de manipulere samværet efter eget forgodtbefindende og være i selskab med flere på en gang.

Stig Hjarvard demonstrerer, hvordan samfundets store institutioner som politik, kongehus og religion mærkes af medierne: politikere skal ikke længere holde tale, men samtale, de kongelige er nu som andre popstjerner henvist til at leve på mediernes nåde, og mens kirkerne står tomme, er medierne fulde af overtro og magiske oplevelser.

Køb bogen

  • Bog (Softcover)
    2. edition (2005), 200 pages
    ISBN: 9788759311950
    Buy this product

Indholdsfortegnelse

Forord    7

Medier mellem mennesker       9

Selskabelige teknologier       17

Selskabelige samtaler      35

Simuleret selskab        45

Den personliggjorte politik        55

Virkelighedens teater         65

Royality       81

Mærk nyheden       93

Levende legetøj         103

Dialekternes død   det engelskes brød       113

Åndelige medier      121

Intimitet på afstand      135

Altid i kontakt      147

Det litterære selskab        157

Min egen krønike      175

De svage bånds fællesskaber         187

Pensumeksemplar

Som underviser, har du mulighed for at anmode om et eksemplar af denne title

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Henrik Scherning på hs@samfundslitteratur.dk