Alle professionelle præsentationer - hvad enten det er oplæg, taler, foredrag, undervisning eller salgspræsentationer - kræver metodisk indsigt i at fremstille et budskab på en måde, så det præger lytteren i den ønskede retning.
Den gode præsentation giver det teoretiske fundament og de praktiske værktøjer, der skal til for at skabe gode præsentationer, der virker efter hensigten.
Budskabet er, at gode præsentationer kommer af grundig og metodisk velovervejet forberedelse - og af modet til at gå i relation med lytterne.
Bogen er for dig, der som en del af dit arbejde eller som studerende har behov for at præsentere din viden på en måde, så det er vedkommende for dine lyttere.
Den gode præsentation
Fem skridt til metodisk forberedelse og større gennemslagskraft
Anmeldelser
Underviser
Medier
Indholdsfortegnelse
NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.
Forord ... 7
1.. Introduktion ... 11
2.. Billeder på kommunikation ... 27
3.. Inventio Kreativ på kommando ... 59
4.. Dispositio Hvad skal lytteren lære? ... 87
5.. Elocutio Præsentationens ydre form ... 123
6.. Memoria Høst forberedelsens frugter ... 155
7.. Actio Kom ud over rækkerne ... 171
Litteratur- og referenceliste ... 181
Stikordsliste ... 185
Pensumeksemplar
Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dkHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik