Inden for det pædagogiske felt tales der stadigt oftere om rummelighed - ved at blive mere rummelige skal pædagogiske institutioner, skoler og myndigheder blive bedre i stand til at integrere borgere med meget forskellige værdier og sociale forudsætninger i det samme samfund.
Hermed bliver en række aktuelle udfordringer, som i udgangspunktet angår hele samfundet, til professionelle dilemmaer, som den enkelte pædagog, lærer og politibetjent må løse på egen hånd: Hvordan skal man som professionel pædagog forholde sig til en ny ungdom i en multikulturel samfundskontekst? Hvad vil det sige at være professionel myndighedsperson i denne sammenhæng? Og kræver dette en ny definition af pædagogisk professionalisme?
Rummelighedens dilemma undersøger og diskuterer begrebet rummelighed. Problemstillingerne tager udgangspunkt i en konkret case, nemlig Sted1 i Viborg, en klub for socialt udsatte unge.
Forfatterne både undersøger og anskueliggør, hvordan man kan foretage pædagogisk udvikling med udgangspunkt i konkrete sammenhænge, hvor de dilemmafyldte pædagogiske idealer udfordres.

Rummelighedens dilemma
- ungdomspædagogik i udviklig
Kontakt fagredaktøren
Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!
Skriv til fagredaktøren på info@samfundslitteratur.dkHar du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik