Bogcover til Evaluering indefra

Evaluering indefra

Justine Grønbæk Pors analyserer Undervisningsministeriets kommunikation til skoler og skolelærere om styrkelse af folkeskolens evalueringskultur.

Det viser sig, at det ikke blot handler om elevplaner og nationale test. De politiske initiativer er snarere et ønske om mere grundlæggende at forandre pædagogiske værdier og forestillinger om, hvad det vil sige at være en kompetent lærer.

Folkeskolen styres altså med en form for styring, der er langt mere gennemgribende end et par timers arbejde med skemaudfyldning. Det er en styring, der søger at styrke lærernes lyst og evne til at evaluere sig selv. Men dette forandrer samtidig kravene til at være lærer.

Køb bogen

  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    1. udgave (2009), 120 sider
    ISBN: 9788776831295
    Buy this product

Anmeldelser

Medier

"Justine Grønbæk Pors har skrevet en fremragende bog, som er nyskabende og teoretisk særdeles velbegrundet."

Peter Andersen i Skolen i morgen

 

"[Bogen] er en velskrevet bog, velegnet for alle, der har interesse i skolepolitisk ledelse, herunder evaluering."

Jesper Larsen i Unge Pædagoger, nr. 1-2010

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et digitalt pensumeksemplar af denne titel

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Birgit Vrå på bv@samfundslitteratur.dk

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik